همرزم شهید صیاد شیرازی گفت: این شهید تلاش بسیاری را برای وحدت بین نیرو‌های مسلح کشور انجام داد و مظهری از وحدت بود.

سرتیپ حیدری همرزم شهید صیاد شیرازی در مراسم گرامیداشت مقام شهدای ارتش شهیدان صیاد شیرازی و قرنی که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، اعضای شورای تأمین و قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: این شهید بزرگوار برای وحدت بین ارتش و سپاه تلاش بسیاری انجام داد و خودش هم مظهر وحدت نیرو‌های مسلح بود.

او افزود: شهید صیاد شیرازی به دلیل اعتقاد راسخ به دینداری و ولایتمداری و دارا بودن همه خصایص فردی، اجتماعی و نظامی در دل‌ها نفوذ فوق العاده‌ای داشت.

سرتیپ حیدری با بیان اینکه این شهید بزرگوار اعتقادش بر پایه مبانی اسلام ناب محمدی (ص) و میهن دوستی بود، تصریح کرد: او تا آخر عمر بر این هدف باقی ماند و همه اراده اش را برای عمل به آن به کار برد.

همرزم شهید صیاد شیرازی تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی سال ۱۳۵۲ به دوره هواسنجی بالستیک در آمریکا اعزام شد و در بین ۱۵ کشور شرکت کننده در این دوره با کسب نمره ممتاز، نفر اول این دوره شد.

او با اشاره به اینکه او در دوره رنجر که در سخت‌ترین شرایط برگزار شد نیز نفر اول این دوره شد، گفت: تاکنون حداقل ۵۵ کتاب درباره شهید صیاد شیرازی نوشته شده است.

به گفته سرتیپ حیدری؛ این شهید بزرگوار با تشکیل قرارگاه تاکتیکی در هلی کوپتر در هوا با همکاری ارتش و سپاه و با بهره گیری از هلی کوپتر‌های نیروی زمینی ارتش و هوانیروز زمینه شکست منافقین را در عملیات مرصاد فراهم کرد.

همرزم شهید صیاد شیرازی با تأکید براین نکته که با وحدت در انقلاب اسلامی و هشت سال دوران دفاع مقدس پیروز شدیم، اظهار کرد: با وحدت و مدیریت صحیح به خوبی می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه کنیم.

او گفت: نیرو‌های ارتش و سپاه و شیعه و اهل سنت با وحدت کامل در خراسان جنوبی به مردم خدمت ارائه می‌کنند.

در این مراسم از خانواده‌های شهدا و جانبازان ارتش تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.