سرپرست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت : از ابتدای طرح ساماندهی و جمع‌آوردی معتادان متجاهر (۱۵ اسفندماه سال گذشته) تاکنون، یک‌هزار و ۱۲۳ معتاد ساماندهی شده است.

کیوان گل‌آوری سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت : امروزه بحث مواد مخدر در دنیا به عنوان یک ابر چالش یاد می‌کنند و جامعه جهانی از بحث کشت و تولید و قاچاق گرفته تا مصرف در آسیب هستند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه از لحاظ آمار طبق طرح شیوع شناسی در کشور از استان‌های ۱۵ و ۱۶ به بالا است و خیلی وضعیت حادی از نظر آماری نداریم، ولی از لحاظ اسیب‌پذیر جزء چند دوازده استانی هستیم که شدت و آسیب تخریب این اعتیاد بالا است.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه ایران متأسفانه به دلیل شرایط جغرافیایی همسایه دو کشور بزرگ تولیدکننده مواد مخدر در جهان است که استان کرمانشاه آخرین مصرف کننده است؛ موادی که از شرق وارد می‌شود تا به غرب می‌رسد توسط شبکه‌ها، باندها، افراد سودجو و قاچاقچی تغییراتی پیدا می‌کند و مقداری مواد ناخالص از سرب گرفته تا خون بسته شده حیوانات به آن اضافه می‌شود که بیشترین آسیب به این دلیل است.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته مواد مخدری که به استان کرمانشاه وارد می‌شود در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۳۰ درصد آن ممکن است مخدر باشد مابقی ناخالصی است.

گل‌آوری ادامه داد: در کل کشور حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار معتاد متجاهر داریم که برآورد شده در استان کرمانشاه حدود ۳ هزار نفر وجود دارد که الان طرح ساماندهی و جمع‌آوردی معتادان متجاهر، برخورد شدید با خرده‌فروشان و پلاک قرمز را برای کاهش آسیب‌ها از ۱۵ اسفندماه سال گذشته در حال اجرا داریم.

وی تصریح کرد: چهار مکان مناسب برای جمع‌آوری معتادان با مدیریت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و همکاری بهزیستی و شهرداری راه‌اندازی شده و از ابتدای طرح تاکنون نیز یک‌هزار و ۱۲۳ معتاد ساماندهی شده و بنا داریم تا یک‌هزار و ۵۰۰ نفر تا ۳۱ فروردین‌ماه افزایش یابد.

گل‌آوری در رابطه با برخورد با مکان‌های قرمز، گفت: به صورت هفتگی برنامه‌ریزی شده به صورت مستمر دو تا سه روز مکان‌های آلوده شناسایی؛ پلمب و تخریب می‌شوند؛ از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تا به امروز ۶۷ مکان پلمب شده و ۱۷ مکان تخریب شده است.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در پایان، یادآور شد: از اول طرح شناسایی خرده‌فروشان تا به امروز، ۲۵۳ نفر خرده‌فروش دستگیر و روانه زندان شده‌اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.