رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: مردم در روز‌های پایانی سال مراقب کلاهبرداری اینترنتی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : هشدار‌های زیادی در مورد جرایم سایبری و کلاهبرداری در خصوص روز‌های پایانی سال از سوی پلیس فتا استان کرمانشاه اعلام شده است.

او گفت : کلاهبرداران از فروشندگان کالا در هنگام خرید کالا از کسبه یا شهروندانی که کالایی را در سایت‌های واسط برای فروش ثبت کرده‌اند، با ادعای واریز وجه به کارت فروشنده از طریق گوشی یا تبلت و نشان دادن رسید جعلی واریز، کالا را از فروشنده دریافت می‌کنند، بدون اینکه وجهی به حساب بانکی آن‌ها واریز کرده باشند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه افزود: پرداخت‌ها و خرید‌های اینترنتی باید از طریق درگاه‌های بانکی مجاز انجام شود و بهتر است مردم نسبت به فعال کردن پیامک حساب بانکی خود اقدام کرده تا از برداشت‌های غیرمجاز مطلع شوند.

کسانی ادامه داد: در صورت واریز وجه به‌صورت آنلاین حتماً توجه داشته باشید که آدرس تمامی درگاه‌های پرداخت بانکی نیز https:‎//xxx.shaparak.ir است و اگر سایت دولتی یا درگاه بانکی فاقد این آدرس‌ها باشد می‌تواند برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی‌شده باشد.

او گفت: در ایام پایانی سال با توجه به افزایش خرید‌های اینترنتی و فروش کالا در سایت‌ها و کمک به نیازمندان احتمال افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی وجود دارد، زیرا کانال‌های زیادی در شبکه مجازی در این زمینه فعالیت می‌کنند و هویت آن‌ها مشخص نیست.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه افزود: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

ماسک های قاچاق کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۵۱ هزار عدد انواع ماسک قاچاق در شهر کرمانشاه و با تلاش ماموران پلیس خبر داد.

علی اکبر جاویدان گفت: ماموران کلانتری پایانه شهید کاویانی کرمانشاه حین گشت زنی به یک بسته مقابل انباری یکی از تعاونی‌ها مشکوک شدند.

او ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی بازرسی‌های لازم را از بسته به عمل آورده و موفق به کشف ۵۱ هزار عدد انواع ماسک قاچاق به ارزش ۵۱۰ میلیون ریال شدند.

 جاویدان از دستگیری یک نفر در این خصوص و معرفی وی به دستگاه قضای برای صدور حکم لازم خبر داد.

کشف ۴۵ هزار مواد محترقه غیرمجاز

فرمانده انتظامی کرمانشاه از کشف ۴۵ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز خبر داد و گفت: این تعداد در بازرسی‌های صورت گرفته از واحد‌های صنفی و دست فروشی‌های شهر کرمانشاه بدست آمد.

او با بیان اینکه ارزش مواد محترقه غیرمجاز کشف شده به حدود ۲۰۰ میلیون ریال می‌رسد، گفت: از ابتدای اسفند تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار مواد محترقه غیرمجاز در استان کشف شده است .

تجمعی با عنوان برگزاری چهارشنبه‌سوری وجود ندارد

فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: اجازه نخواهیم داد که در معابر اصلی تجمعی با عنوان برگزاری چهارشنبه‌سوری صورت پذیرد.

 علی‌رضا دلیری امنیت استان را در وضعیت مطلوبی ارزیابی کرد، گفت: جزء استان‌‌های امن کشور هستیم، البته اقداماتی در فضای مجازی صورت می‌گیرد که احساس کاهش امنیت را تقویت می‌کند.

او اشاره‌ای به افزایش سرقت‌ها در شهرستان کرمانشاه داشت و گفت: در بخش افزایش سرقت‌ها مولفه‌هایی وجود دارد که به صورت کلی بخش اعظمی مربوط به کاستی‌های دستگاه‌ها و ناتوانی در اجراست و همین امر موجب می‌شود شاهد وجود معتادین متجاهر در سطح شهر و معابر اصلی باشیم.

۶۵ درصد از جرایم خرد در کرمانشاه مربوط به معتادین متجاهر است

فرمانده انتظامی کرمانشاه افزود: از دیدگاه پلیس معتادین متجاهر مجرم و از دیدگاه قانون بیمار محسوب می‌شوند، زمانی که از دیدگاه پلیس کسی مجرم باشد مطمئنا به دنبال زمینه‌های جرم هستند متاسفانه بیش از ۶۵ درصد از سرقت‌های خرد در کرمانشاه متعلق به معتادین متجاهر است که همین سبب شده احساس ناامنی در استان به‌وجود بیاید.

دلیری ضمن اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز، گفت: دیدن معتادین متجاهر در سطح شهر برای میهمانان نوروزی، تصویری ناخوشایندی برای کرمانشاه که سینه ستبر است، خواهد بود.

او با اشاره به مراسم چهارشنبه آخر سال، ادامه داد: در تلاش هستیم که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کنار مردم باشیم و هرگز اجازه نخواهیم داد که در معابر اصلی تجمعی با عنوان برگزاری چهارشنبه‌سوری صورت پذیرد.

دلیری افزود: مراسم امسال محله‌ور خواهد بود همچون پارسال و از مردم به خصوص بزرگ‌ترها می‌خواهیم در کنار جوانان و درب منزل خود این مراسم را برگزار کنند تا با صبر و آرامش این روزهای پایان سال را به سلامت سپری کنیم .

کشف ۱۱۲ کیلوگرم ماده مخدر تریاک در شهر کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۱۱۲ کیلوگرم ماده مخدر تریاک در شهر کرمانشاه و انهدام یک باند و دستگیری سه عضو آن خبر داد.

علی اکبر جاویدان گفت: پس از اطلاع ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان مبنی بر اینکه یک باند تهیه و توزیع قصد انتقال مقدار زیادی مواد از استان‌های شرقی کشور به شهر‌های غربی را دارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به ردیابی مسیر حرکتی باند قاچاقچیان شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی خودروی آن‌ها را که یک دستگاه کامیون بود در ورودی شهر کرمانشاه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته از این خودرو، ۱۱۲ کیلوگرم ماده مخدر تریاک کشف شد.

 جاویدان با اشاره به دستگیری هر سه عضو باند، از انتقال خودروی توقیفی قاچاقچیان به پارکینگ خبر داد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.