مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: براساس مطالعات جدیدی که در معدن لیتیوم قهاوند انجام شده ذخیره این معدن از میزان شناسایی شده (هشت و نیم میلیون تُن) بیشتر است.

احمد شانیان با بیان اینکه بر اساس مطالعات فنی و اقتصادی انجام شده ذخیره قطعی معدن کشف شده هشت و نیم میلیون تُن کانسنگ لیتیوم با عیار میانگین ۸۱.۲۳ گرم بر تُن و عیار حدود ۷۰ گرم بر تُن تایید شده است، افزود: براساس مطالعات جدیدی که در معدن لیتیوم قهاوند انجام شده ذخیره این معدن از میزان شناسایی شده (هشت و نیم میلیون تُن) بیشتر است.

او با بیان اینکه گواهی کشف معدن لیتیوم در دشت قهاوند اسفند پارسال صورتجلسه شد، تصریح کرد: میزان برداشت لیتیوم از معدن کشف شده بعد از صدور پروانه بهره برداری مشخص خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه این معدن می‌تواند بستر مناسبی برای ایجاد صنایع هایتک با دانش و فناوری بالا ایجاد کند، گفت: با کشف و بهره برداری این معدن ایران دیگر نیازی به واردات لیتیوم نخواهد داشت.

مساحت معدن لیتیوم قهاوند بر اساس اطلاعات مندرج در پروانه اکتشاف بیش از ۱۱ کیلومتر مربع است.

لیتیوم یکی از کانسنگ‌های فوق راهبردی در دنیا است و در باتری‌های گوشی همراه، صنعت هواپیمایی، صنایع و فناوری‌های نوین مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یکی از نیاز‌های تکنولوژی روز بشمار می‌رود.

ایران بعد از بولیوی، آرژانتین و شیلی چهارمین کشور دارای این فلز کمیاب و استراتژیک در جهان است.

منبع:خبرگزاری ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.