استاندار همدان گفت: شهرستان ملایر با ایجاد شهرک صنعتی فروسیلیس سرآمد فعالیت‌های این بخش و ایجاد ارزش افزوده فراورده‌های معدنی در استان و کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سید سعید شاهرخی,استاندار همدان گفت: شهرک صنعتی امام رضا (ع) جوکار شهرستان ملایر یکی از شهرک‌های تخصصی در حوزه فرآوری فروسیلیس است که با بهره‌برداری از واحد‌های در دست اجرای آن، زمینه اشتغال به‌کار بیش از ۲ هزار نفر در این مجموعه فراهم می‌شود.

او امروز در بازدید از شهرک صنعتی جوکار و واحد‌های فرآوری فروسیلیس شهرستان ملایر، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یک هزار فرصت شغلی با بهره‌برداری از چند واحد فرآوری فروسیلیس در این شهرک ایجاد شده که با تکمیل و بهره‌برداری از دیگر واحد‌های در دست ساخت، میزان اشتغال مولد و پایدار این شهرک به بیش از ۲ هزار نفر خواهد رسید.

 استاندار همدان توجه به معادن و استحصال مواد معدنی و فرآوری آن‌ها را یکی از اولویت‌ها و ظرفیت‌های مهم در مسیر توسعه استان همدان دانست و افزود: در گذشته به دلیل اینکه استخراج مواد معدنی به شکل امروزی وجود نداشت و مواد معدنی به صورت خام از استان خارج می‌شد، ارزش افزوده، گردش مالی و اشتغالی را نیز برای منطقه ایجاد نمی‌کرد، اما امروز با فراوری این مواد معدنی، استان به خوبی از مزایای اقتصادی آن بهره مند می‌شود.

شاهرخی بیان کرد: اقدامات قابل توجهی در حوزه معدن و فرآوری سنگ‌های معدنی با برنامه ریزی هدفمند و منجسم در سطح استان انجام می‌شود که شهرستان ملایر با ایجاد شهرک صنعتی فروسیلیس سرآمد فعالیت‌های این بخش در سطح استان و کشور است.

او با اشاره به بازدید خود از بخش‌های مختلف شهرک صنعتی جوکار شهرستان ملایر نیز گفت: بسیاری از واحد‌های تولیدی و فرآوری این شهرک به بهره‌برداری رسیده و یا در دست توسعه و تکمیل هستند و به زودی فعالیت واحد‌های تولیدی دیگری نیز دراین شهرک آغاز می‌شود.

 استاندار همدان اظهار داشت: صنعتگران فعال توانمند بخش خصوصی در این شهرک سرمایه‌گذاری کرده اند که نتیجه این اقدام به طور قطع منجر به رونق تولید، رونق اقتصادی و بهبود شرایط اقتصادی مردم شهرستان ملایر و استان همدان خواهد شد.

شاهرخی با بیان اینکه با ایجاد واحد‌های فرآوری فروسیلیس، استان همدان و شهرستان ملایر به قطب تولید فروسیلیس کشور تبدیل شده است، افزود: با راه‌اندازی واحد‌های فرآوری فروسیلیس و تبدیل سیلیس به فروسیلیس، شمش منیزیم و سایر فرآورده‌های معدنی، ارزش افزده بالایی به لحاظ مالی و اقتصادی نصیب استان خواهد شد.

او فعالیت شهرک صنعتی جوکار را افتخاری بزرگ برای کشور عنوان کرد و گفت: وجود چنین مجموعه‌ای با حضور صنعتگران بومی و متخصص، نوید دهنده رشد و توسعه اقتصادی منطقه و همچنین موفقیت مدیران اجرایی استان در جذب و جلب سرمایه‌های بخش خصوصی در راستای جهش تولید و رونق اقتصادی کشور است.

 استاندار همدان تصریح کرد: حمایت از فعالان این عرصه، پیگیری مستمر برای رفع موانع و تسهیل فرایند کار برای تولید واحد‌های صنعتی و فرآوری فعال دراین شهرک به صورت جدی در دستور کار مدیران اجرایی استان همدان و شهرستان ملایر قرار دارد و رفع مشکلات واحد‌ها در خصوص تامین آب، برق، زمین و همچنین مشکلات زیست محیطی به عنوان یک اولویت پیگیری خواهد شد.

 شهرک صنعتی جوکار ملایر یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی استان همدان در حوزه فرآوری مواد معدنی است که در حال حاضر چند طرح فرآوری فروسیلیس با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این شهرک در دست اجراست.

طرح فرآوری فروسیلیس لوتوس آدلی، فروسیلیس رهاورد زاگرس، طرح توسعه فروسیلیس غرب پارس، شمش منیزیم و طرح توسعه فروسیلیس آذرخش از جمله طرح‌های اجرا شده دراین شهرک صنعتی است.

استان همدان به واسطه معادن غنی «سیلیس» هاب منطقه‌ای این سنگ ارزشمند در کشور محسوب می‌شود که با ایجاد صنایع «فروسیلیس» توانسته به قطب فراوری این ماده معدنی تبدیل و شیشه عمر خام فروشی را بشکند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.