معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناباد گفت: فعالیت ۱۵ اقامتگاه بوم‌گردی مستقر در شهرستان گناباد و برگزاری جشن ها و مراسم در این مکانها نیازمند ساماندهی و نظارت بیشتر است.

سید حسن شریفی مقدم روز یکشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی گناباد افزود: شهرستان گناباد با چهار هتل و ۱۵ اقامتگاه بوم گردی، بعد از مشهد بیشترین تعداد مراکز گردشگری استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: برای تقویت گردشگری در حوزه اقامتگاههای بوم گردی باید یک سری قوانین و ساز و کارهای لازم تدوین شود و کاهش مسائل و مشکلات و آسیبهای این بخش نیازمند افزایش نظارت مسوولان و متولیان مربوطه است.

شریفی مقدم ادامه داد: باید پروتکلهایی برای فعالیتهای اقامتگاههای بوم گردی و همچنین برگزاری جشنهای سنتی در گناباد تدوین شود و مسوولان ذیربط به استناد آنها در این زمینه نظارتهای میدانی خود را افزایش دهند و هر .

معاون فرماندار گناباد اضافه کرد: در برگزاری جشنهای سنتی در مناسبتهای مختلف و از جمله نوروز باید شئون فرهنگی و اجتماعی گناباد مورد توجه قرار گیرد و از هر گونه اقدامات مغایر ارزشها در این آیین پرهیز شود.

حسین مرادی بخشدار کاخک از توابع گناباد هم با بیان اینکه محدودیتها مانع تقویت و توسعه گردشگری این شهرستان می شود، تصریح کرد: باید در کنار افزایش نظارت بر فعالیت اقامت گاههای بوم گردی و جشنهای سنتی از نظر رعایت ضوابط قانونی و مسائل فرهنگی و اجتماعی از سخت گیریها در این زمینه پرهیز کرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد هم یکی از الزامات مهم افزایش نظارت بر اقامت گاههای بوم گردی را برخورداری این مراکز از مجوزهای تاسیس دانست و گفت: ساز و کاری برای برخورد با اقامتگاههای بدون مجوز وجود ندارد و مسوولان و ارگانهای ذیربط باید از ادامه فعالیت این سری مراکز جلوگیری کنند.

حمید رضا محمودی قوژدی افزود: با وجودی که پارک گردشگری باغ بیک گیسور از توابع بخش مرکزی گناباد مجوز قانونی فعالیت ندارد ولی به صورت غیر قانونی در آن آیین و برنامه های مختلف برگزار و یا نسبت به جذب گردشگر و مسافر در این پارک گردشگری اقدام می شود.

وی با بیان اینکه این مساله و مسائل و مشکلات آن در چند نوبت از طریق مسوولان ذیربط پیگیری شده است، خواستار افزایش متولیان و ارگانهای مربوطه در این زمینه شد.

رضا باقرزاده بخشدار مرکزی گناباد نیز با اشاره به اینکه در مساله نظارت بر جشنهای سنتی کمبود و یا خلاء قانونی وجود ندارد، گفت: ولی برخی ناآگاهی عمومی موجب بروز برخی مشکلات و آسیبها در این زمینه می شود که باید با افزایش اطلاع رسانی عمومی و سطح آگاهی مردم از بروز مشکلات این بخش جلوگیری کرد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.