فروش میلیاردی انیمیشن کرمانی در سینما

رئیس حوزه هنری کرمان گفت: انیمیشن لوپتو، طی مدت ۶ ماه حضورش در سینماهای کشور، قریب به ۲۳ میلیارد تومان فروش رفت.

اسدی  امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هفته هنر انقلاب هر ساله از ۲۰ فروردین ماه مصادف با سالروز شهادت شهیدسید مرتضی آوینی شروع می‌شود، گفت: ما هنر انقلاب را از معمار انقلاب اسلامی دریافتیم و ایشان در سال ۶۷ طی پیام به خانواده‌های شهدا در خصوص هنر انقلاب بیاناتی داشتند و این نشان از توجه ایشان به این جایگاه هنری بوده است.

او افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی سعی دارد در ادامه فعالیت هایش هیج کاری را بدون جهت گیری و رسالت، انجام ندهد؛ بنابرای باید با هنری که داریم گرهی از مشکلات مردم باز کنیم و به نوعی مطالبه گری کنیم.

اسدی  بیان کرد: امسال بعد از ۳ سال کرونا، ضیافت افطار خواهیم داشت و از برخی هنرمندان جوان قدردانی خواهیم کرد و با حضور استاندار کرمان چهره انقلاب ۱۴۰۱ را معرفی می‌کنیم.

او در خصوص درخشش انیمیشن لوپتو در سینما‌های کشور گفت: این انیمیشن قریب به ۲۳ میلیارد تومان فروش داشته و حدود ۶ ماه بر روی پرده های سینما بود و افتخاری است که صفر تا صد کار را هنرمندان کرمانی عهده دار بودند.

 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه پارسال در سالن فرودگاه کرمان از سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی کردیم، گفت: قبل از محرم پارسال پس از ۳ سال تعطیلی شب شعر طنز را برگزار کردیم و این شب شعر، انتقادی‌ترین محفل شعر استان است و از دل همین جلسات شاعران خوبی رشد پیدا کرده‌اند.

او همچنین بیان داشت: در اغتشاشات اخیر و در اتفاقات تلخ گذشته هنرمندان در این باره بیکار نبودند و پشت پرده این کار را به خوبی تبیین کردند و به تصویر کشیدند.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان در ادامه گفت: طی پارسال توانستیم برنامه ۱ و۲۰ از مزار حاج قاسم را  که هر شب جمعه از شبکه یک سیما پخش می شد به همراه ۲۹  و برنامه لحظه شهادت را در رسانه ملی اجرا کنیم.

او با اشاره به برنامه کاروان روایت حبیب، افزود: این برنامه یک کاروان هنری و ترکیبی از تمامی شاخه‌های هنری بود که در بیت الزهرا و گلزار شهدا اجرا می شد و از پرمخاطب‌ترین برنامه ها به شمار می‌رفت.

اسدی همچنین با اشاره به تولید نماهنگ همین مردم به تلاش هنرمندان کرمانی، افزود: امسال در ایام سالگرد شهادت سراد دل ها، کامیونت سفیر آفتاب در مسیر گلزار شهدا برنامه‌های متنوعی را در برنامه اجرایی خود گذاشته بود.

او بیان داشت: پارسال ۴ نویسنده خانم کرمانی به جشنواره داستان حماسی راه یافتند و این یک افتخار برای ما محسوب می شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان همچنین از برگزاری جشنواره رویداد مشق مادری  در روز مادر و استقبال خوب هنرمندان سخن گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.