رئیس تولیدات گیاهی شهرستان لردگان، از تحویل ۴ دستگاه کارنده کشت مستقیم، یک دستگاه ریز دانه کار و یک دستگاه سم پاش ۲۰۰۰ لیتری به کشاورزان خبرداد.

رئیس تولیدات گیاهی شهرستان لردگان گفت: در راستای اجرای طرح جهش تولید (ستاد اجرایی فرمان امام) در دیمزار‌ها و رونق کشاورزی منطقه، ۴ دستگاه کارنده کشت مستقیم، یک دستگاه ریز دانه کار و یک دستگاه سم پاش ۲۰۰۰ لیتری به کشاورزان تحویل داده شد.

محمود امیری افزود: واگذاری دستگاه‌های کارنده کشت مستقیم و ریز دانه کار با استفاده از تسهیلات کم بهره به متقاضیان طرح جهش تولید در دیمزار‌های شهرستان‌های لردگان وفلارد انجام شد. 


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: دستگاه کشت مستقیم در شرایط کاری بدون شخم و شخم خورده کاربرد دارد. این دستگاه با قرار دادن بقایای گیاهی در سطح خاک از افزایش آبی و بادی جلوگیری کرده و باعث حاصلخیزی خاک، پایداری تولید و حفظ رطوبت میشود. ضمن اینکه استفاده از این دستگاه باعث کاهش هزینه‌های تهیه زمین، صرفه جویی در زمان. صرفه جویی در سوخت و کشت به موقع مزرعه میشود.

در ادامه محمد باقر تقی پور مسئول مکانیزاسیون شهرستان، خاطر نشان کرد: صرفه جویی در مصرف انرژی و نیروی کار نیز از مزایای عمده این دستگاه‌ها است که با کاهش تردد ادوات خاک ورزی از فشردگی خاک جلوگیری می‌کند؛ بنابراین با استفاده از این دستگاه با یکبار ورود به مزرعه شخم نخورده، عملیات کشت محصول و جایگذاری کود مورد نیاز بذر را انجام داد و این موضوع موجب صرفه جویی و کاهش هزینه‌های تولید با حفظ بقایای گیاهی منجر به کاهش فرسایش خاک و راندمان محصولات می‌شود. 

وی ادامه داد: جذب اعتبارات مکانیزاسیون در سال۱۴۰۱ جهت خرید ادوات دنباله بند ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان بوده است.

قابل ذکراست: برای اولین بار یک دستگاه سامانه ضد سرما دودزایی و یک دستگاه پهپاد سم پاشی از طریق خط اعتباری مکانیزاسیون متقاضیان خریداری نموده اند که پیش بینی می‌شود در سال آتی کشاورزان به سمت دستگاه‌های نوین در حوزه مکانیزاسیون ترغیب داده شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار