بیش از ۶۷ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری میاندوآب بازدید کردند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب گفت: در تعطیلات نوروز امسال ۶۷ هزار و ۴۹۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و باستانی این شهرستان بازدید کردند که افزون بر ۵۰ درصد از سال ماقبل بیشتر است.

فاطمه علیزاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب با اشاره به افزایش تعداد گردشگران نوروزی امسال نسبت به سال گذشته، گفت: این در حالیست که سال گذشته تنها ۴۳ هزار و ۳۲۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی، باستانی و طبیعی شهرستان بازدید کرده بودند.

وی با بیان اینکه امسال تعداد اسکان شبانه مسافران در مراکز اقامتی شهرستان نسبت به سال گذشته افرایش خوبی داشت، افزود: علاوه بر مراکز اقامتی همچون هتل و مههاپذیرها، کلاس‌های درس نیز برای اسکان مهمانان نوروزی پیش بینی شده بود.

علیزاده اضافه کرد: در نوروز امسال به مدت چهار روز برنامه‌های ویژه‌ای برگزار شد که آیین نوروزگاه، آیین سوباشی و چهارشنبه آخرسال و همچنین نمایشگاه صنایع دستی قبل و بعد از تحویل سال به مدت ۱۳ روز از جمله آن‌ها بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب با اشاره به راه‌اندازی اتوبوس گردشگری، گفت: امسال با توجه به استقبال خوب گردشگران، اتوبوس به مدت چهار روز گردشگران را جهت بازدید از مراکز تاریخی و جاذبه‌های گردشگری منتقل می‌کرد بطوریکه در ۲ روز به علت زیاد بودن گردشگران، ۲ دستگاه اتوبوس برای این منظور اختصاص یافت.

علیزاده با اشاره به اینکه اتوبوس گردشگری با همکاری شهرداری راه‌اندازی شد، ادامه داد: جاذبه‌های طبیعی، نمایشگاه صنایع دستی و آثار تاریخی شهرستان به ترتیب بیشترین گردشگران را برای بازدید به خود اختصاص دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.