وزیر میراث فرهنگی: 

احیای مجموعه تاریخی حسن پادشاه تبریز کار بزرگی است

وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با تقدیر از مجموعه تلاش‌های انجام شده برای احیای مجموعه تاریخی حسن پادشاه تبریز گفت: مرمت و احیای این مجموعه کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مونسان وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در بازدید از مجموعه تاریخی در حال مرمت حسن پادشاه گفت: مرمت و بازسازی این مجموعه تاریخی ۷۰۰ ساله از کار‌های ارزشمند دولت تدبیر و امید است که باید به خوبی در رسانه‌های بازتاب داشته باشد و عظمت آن برای افکار عمومی، تبیین و تشریح شود.

او گفت: برای مرمت، بازسازی و احیای این مجموعه تاریخی معظم که از دل خاک و تبریز قدیم بیرون آمده است باید سایر دستگاه‌ها نیز با اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی همکاری کنند، زیرا این اثر تاریخی و میراثی متعلق به همه مردم این استان و ایران اسلامی است.

مونسان با اشاره به مرمت زیبا و حرفه‌ای مسجد واقع در مجموعه تاریخی حسن پادشاه گفت: در این زمینه باید نهاد‌هایی همچون اوقاف و امور مساجد نیز با وزارت میراث فرهنگی مشارکت و همکاری داشته باشند.

او گفت: این مجموعه که در بافت داخلی و قدیمی تبریز قرار دارد از نظر میراثی و هویت تاریخی این شهر بسیار مهم است و باید توسط رسانه‌ها به خوبی معرفی شود.

وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: بیرون آوردن این مجموعه تاریخی از دل خاک و تلاش برای احیای و صیانت آن کار بسیار بزرگی است که در یاد‌ها می‌مامند.

او بر لزوم تهیه پلان این مجموعه تاریخی توسط میراث فرهنگی تاکید کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.