مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۳۷۳ کلاس درس در قالب ۲۰۷ طرح در استان ساخته و جایگزین کلاس‌های سنگی شدند.

محمد سعیدی پور گفت طرح برچیدن مدارس سنگی در خوزستان از سال ۹۸ آغاز شده است تحویل کلاس های جایگزین مدارس سنگین از مهر ماه سال ۱۳۹۲ به طور رسمی آغاز شد تا دانش آموزان در مناطق روستایی و محروم در کلاس های استاندارد درس بخوانند.

محمد سعیدی پور با بیان اینکه طرح برچیدن مدارس سنگی در خوزستان از سال ۹۸ کلید خورده است، افزود: تحویل کلاس‌های جایگزین مدارس سنگی از مهرماه سال ۹۹ به طور رسمی آغاز شد تا دانش آموزان در مناطق روستایی و محروم در کلاس‌های استاندارد درس بخوانند.

او می گوید: خوزستان دارای جغرافیایی وسیع با توپوگرافی متنوع است و مناطق شمالی و شرقی استان در حوزه رشته کوه‌های زاگرس واقع شده‌اند، این مناطق کوهستانی در طول تاریخ زلزله‌های فراوانی به خود دیده‌اند و مدارس زیادی با قدمت حدود ۵۰ سال دارند که از مصالح محلی با دیواره‌های سنگی به صورت خشکه چین یا با ملات گچ ساخته شده‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: این مدارس از حداقل استحکام لازم و کمترین امکانات آموزشی بی‌بهره‌اند، اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان از سال ۱۳۹۸ بصورت جدی با طرح برنامه‌ای مدون، حذف این مدارس را در دستور کار خود قرار داده و با کمک گرفتن از خیرین پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته است.

به گفته او مدارسی که جایگزین مدارس سنگی می‌شوند از سازه‌های صنعتی فلزی LSF، ماسونری، آجری، کانکس، صنعتی سازی فلزی و پیش ساخته می‌شوند، مدارس یک تا سه کلاسه تخریبی و یا در معرض خطر در گام نخست جایگزین می‌شوند که در این بخش ۳۷۴ طرح با ۷۴۰ کلاس درس شناسایی شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت: مدارس سه تا ۶ کلاسه با ۶۶ طرح و ۲۷۶ کلاس درس در گام دوم در برنامه است و در گام سوم، طرح مدارس ۶ تا ۱۲ کلاسه با ۲۰ طرح و ۲۲۴ کلاس درس قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.