مدیر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از تشکیل ۲ هزار و ۵۷۸ فقره پرونده تخلف صنفی در حوزه کالا‌های اساسی این استان در سال گذشته خبر داد.

داود نایب فرجی مدیر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از تشکیل ۲ هزار و ۵۷۸ فقره پرونده تخلف صنفی در حوزه کالا‌های اساسی این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد پرونده در جریان ۱۴۸ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی تشکیل و تحویل مراجع قضایی شده است.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده در نزد محاکم قضایی ۱۰۹ میلیارد تومان بود که منجر به پلمب ۸۳ واحد شد.
نایب فرجی اظهار کرد: از تعداد بازرسی‌های صورت گرفته ۱۱۲ هزار مورد مربوط به موارد بهداشتی در اصناف غذایی بوده با همکاری بازرسان این اداره کل در سطح استان اجرایی شده است.
این مسوول تصریح کرد: سایر بازرسی‌ها معادل ۲۳ هزار مورد در حوزه خبازان و ۱۳ هزار مورد در خصوص سایر اصناف کالا‌های اساسی است.
به گفته نایب فرجی توزیع خارج از شبکه، گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، صادر نکردن فاکتور، قاچاق، احتکار و سایر تخلفات صنفی در طول این بازرسی‌ها کشف شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین حجم تخلفات صنفی متعلق به شهرستان قزوین و بیشترین پرونده‌های تشکیل شده نیز مربوط به صنف نانوایی بوده است.
مدیر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: شهروندان در راستای کنترل و نظارت همگانی بر واحد‌های صنفی در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.