رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به شناسایی و دستگیری فردی که در بستر فضای مجازی اقدام به فعالیت در زمینه شرط‌بندی آنلاین می‌کرد، به هموطنان در این خصوص هشدار داد.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: طی پایش فضای مجازی توسط تیم رصد پلیس فتا و گزارشات واصله مبنی بر اینکه احدی به هویت معلوم صفحه اینستاگرامی در فضای مجازی ایجاد و اقدام به فعالیت‌های پیش بینی و شرط بندی قمار آنلاین به صورت گسترده‌ای نموده است که سریعا موضوع بصورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او می گوید: با تشکیل پرونده و انجام بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی صورت گرفته ‏توسط تیم کارشناسان پلیس فتا، هویت اصلی متهم شناسایی شده و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار شد.

به گفته او پس از آغاز تحقیقات، متهم که در ابتدا منکر داشتن ‏هرگونه فعالیت مجرمانه شد، پس از مواجهه با مستندات و ادله‌های دیجیتالی جمع‌آوری شده از وی، راهی جز بیان حقیقت نداشت و سرانجام لب به اعتراف گشود.

سرهنگ حسینی گفت: متهم در تشریح شگرد ‏مجرمانه خود اظهار کرد با سوء استفاده از وضعیت اقتصادی جامعه و دادن وعده دروغین و فریبکارانه، کارت‌های بانکی را مشتریان اجاره کرده و در قبال آن مبلغی ناچیز به آنان پرداخت می‌کرد و در این مدت میلیون‌ها ارز کشور از طریق کارت‌های اجاره شده خارج میشد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: تبلیغ شرط‌بندی و قمار جرم بوده و پلیس فتا جهت سالم‌سازی این فضا، برابر قانون با عاملین و تبلیغ کنندگان اینگونه سایت‌ها بطور جد و قاطع برخورد خواهد کرد. متاسفانه جوانان و نوجوانان ما به دلیل ناآگاهی و تطمیع، در دام این شیادان و کلاهبرداران سایبری افتاده و سبب از بین رفتن سرمایه‌های آن‌ها می‌شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.