امسال نیز مردم دنیا به زورگویان و غاصبان یاددآوری می‌کنند که دفاع از آرمان‌های فلسطین مشمول زمان و فراموشی نخواهد شد.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک گفت: روز جهانی قدس نشان دهنده انزجار و نفرت افکار عمومی در دنیا به ویژه امت‌های اسلامی از رفتار‌های جنایتکاران و سلطه‌جویانه و تجاوز گرانه استکبار جهانی و اسرائیل غاصب در پایمال کردن حقوق مردم فلسطین است. 

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در ۳ ماه گذشته ۱۰۰ فلسطینی و کودکان بی گناه به شهادت رسیده اند  لذا ملت‌های مسلمان باید اماده باشند و هرچه با شکوه‌تر  برای این روز و دفاع از مظلومان در این مراسم شرکت کنند. 

او تاکید کرد:مسلمانان جهان به ویژه ایرانیان در تمام این سال‌ها ثابت کردند که روز قدس از آرمان‌های ملت فلسطین حمایت می‌کنند و امسال نیز  به زورگویان و غاصبان یاددآوری می‌کنند که دفاع از آرمان‌های فلسطین مشمول زمان و فراموشی نخواهد شد. 

امام جمعه اراک تصریح کرد: مردم در این راهپیمایی حمایت همه جانبه خود را از ملت مظلوم فلسطین و منطقه غزه نشان می‌دهند و با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کرده و با همه فشار‌ها و توطئه‌هایی که صهیونیست‌ها بر علیه فلسطینی‌ها دارند، مردم مظلوم فلسطین با غیرت تمام از مواضع و حریم خود دفاع می‌کنند. 

او ادامه داد: اندونزی نیز بازیکنان اسرائیلی را راه ندادند که اقدامی پسندیده بود، هرچه از این اقدامات موثر انجام شود در محکومین صهیونیست‌ها موثر‌تر خواهد بود. 

آیت الله دری نجف آبادی ضمن تاکید بر انضباط  که در سایه تقوا قرار دارد اظهار  کرد: هفته با برکت پیش رو هفته با عظمتی است که مناسبت‌های فراوانی دارد که در راس همه آن‌ها شهادت حضرت علی (ع) است که باید آن را قدر بدانیم. 

او افزود: یکی از تفضلات خداوند در ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر است که همه باید تلاش خود را به کار گیرند تا از فضایل این شب‌ها، بیشترین بهره را ببرند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: ماه مبارک رمضان شاهراهی است که اگر در این مسیر درست حرکت کنیم به قرب الله می‌رسیم، در این ماه باید تلاش شود تا فضل ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر، قرآن و اهل بیت (ع) را شناسایی کرد. 

وی تاکید کرد: حضرت علی برای همگان اسوه و سند و الگوی همه کمالات است و همه بشریت باید زیر لوای این حضرت باشند..

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد، حجاب، روابط بین الملل، انتخابات و...   افزود: ایشان در تمام حوزه‌ها دستورات و نکات حکیمانه فرمودند که امیدواریم همه به این نکات توجه داشته باشند. 

امام جمعه اراک با اشاره به مناسبت هسته‌ای افزود: مسئله انرژی هسته‌ای به معنی  عزت و اقتدار و سرمایه ملی ما است، جمهوری اسلامی ایران با تنهایی و اعتماد به نفس و توکل به خدا سختی‌های فراوان تحمل کردند و در زمینه غنز یازی اورانیوم داراب قدرت شد. 

خطیب نماز جمعه اراک تاکید کرد: ایران در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه دارویی افتخارات زیادی کسب کرده است و یکی از پایه گذاران در منطقه است که زحمات زیادی نیز در این حوزه کشیده شده است. 

وی خاطرنشان کرد: ساخت سانترفیوژ، پیشرفت در حوزه صنعت و هسته‌ای و ... از دیگر افتخارات جمهوری اسلامی ایران است. 

او در پایان یاد شهید صیادی، شهید آوینی و دیگر شهدای هسته‌ای را گرامیداشت و همچنین یه روز تاسیس بنیاد مسکن اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.