معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه قزوین از برگزاری جشن‌های میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) در ۱۶ بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت الاسلام رضا نوروزی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: با توجه به رویکرد فرهنگی بقاع متبرکه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع به قطب‌های فرهنگی، بقاع متبرکه استان خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر اعیاد مذهبی آماده کرده‌اند.

وی، ماه مبارک رمضان را فرصتی برای اجرای نیات واقفان در بخش‌های مختلف از جمله اطعام روزه‌داران و ترویج معارف دینی دانست و در ادامه اظهار کرد: برگزاری ویژه برنامه ولادت امام حسن (ع) در جوار امامزادگان شاخص هرساله در راستای ترویج احسان و نیکوکاری در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: این بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان هم اکنون در طرح ضیافت الهی به صورت ویژه میزبان زائران در جشن میلاد کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) هستند و مراسم جزءخوانی قرآن در این بقاع در حال اجرا است.

به گفته این مسوول، سخنرانی، مولودی‌خوانی، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و برپایی سفره‌های افطاری ساده و جزخوانی و ترتیل قرآن کریم از برنامه‌های ویژه جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه است.

حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی، تهیه جزوات احکام و برپایی نمایشگاه فرهنگی و قرآنی و ایستگاه "قرآن بخوان جایزه‌بگیر" ازجمله برنامه‌های آستان مقدس امامزادگان در راستای اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه جشن میلاد امام حسن (ع) در شهر قزوین در تمامی بقاع متبرکه شاخص از جمله امامزاده حسین (ع)، چهار انبیاء، امامزاده اسماعیل، آمنه خاتون و سایر بقاع شاخص شهر قزوین دیروز برگزار و امروز نیز در حال برگزاری است، یادآور شد: شامگاه امروز سفره‌های کریمانه افطار در قالب طرح افطاری ساده در برخی از بقاع متبرکه مجری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) برپا می‌شود و عموم روزه داران و عاشقان اهل بیت (ع) میهمان این سفره‌ها خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.