توسعه شبکه مترو تهران در اقصی‌نقاط پایتخت و دسترسی آسان شهروندان به ایستگاه‌های این شبکه، یکی از درخواست‌های اصلی مردم از مدیریت شهری بوده است.

براساس اعلام شرکت بهره برداری مترو تهران ، چندی پیش یکی از دانشجویان پردیس فنی – مهندسی شهید عباسپور (دانشگاه شهید بهشتی)، به نمایندگی از جمع چند هزار نفری دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع)، پردیس فنی – مهندسی شهید عباسپور و دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، طی نامه‌ای از شهردار تهران درخواست تسریع در عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۴ مترو داشتند. در نامه ارسالی به دبیرخانه مرکزی اداره کل حوزه شهردار تهران، چنین عنوان شده بود که این مراکز دانشجویی همگی در محله حکیمیه واقع هستند، اما نزدیکترین ایستگاه مترو به آن محدوده، ایستگاه فرهنگسرا است که تا دانشگاه امام حسین (ع) ۸ کیلومتر و تا دو دانشگاه دیگر ۵ کیلومتر فاصله دارد.

باتوجه به مراجعه مستمر دانشجویان به دانشگاه‌های یاد شده و همچنین نرخ هزینه‌های حمل و نقل شخصی، این قشر از محصلین تحصیلات تکمیلی درخواست پاسخ عملی مدیریت شهری به انتظار مطرح شده را داشتند که خوشبختانه با کوتاهترین فاصله زمانی ممکن از طرح موضوع مذکور، تفاهمنامه‌ای جهت آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه توسعه شرقی خط ۴ مترو، بین شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد. طی این تفاهمنامه، پروژه توسعه شرقی خط ۴ از شمال تقاطع بزرگراه‌های شهید سلیمانی و شهید باقری تا محدوده دانشگاه آزاد واحد تهران شمال و پردیس فنی– مهندسی شهید عباسپور، در مسیری به طول ۶ کیلومتر و با ۶ ایستگاه در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است عملیات اجرایی فاز نخست پروژه توسعه شرقی خط ۴ از ایستگاه شهید کلاهدوز در منتهی‌الیه شرقی این خط تا تقاطع بزرگراه‌های شهید سلیمانی و شهید باقری به طول تقریبی ۵ کیلومتر و با ۴ ایستگاه، از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

به این ترتیب و با تامین به موقع منابع مالی، انتظار می‌رود طبق برنامه زمان‌بندی، جمعیت ساکن محدوده شمال شرق تهران و نیز دانشجویان پرتعداد دانشگاه‌های این منطقه، از ۱۰ ایستگاه پروژه توسعه شرقی خط ۴ بهره‌مند شوند.

برچسب ها: مترو ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
احداث 4 خط قطار رو زمینی در مسیر اتوبان های همت و حکیم و چمران و یادگار امام بهترین روش حمل و نقل تهران می باشد، جلوگیری از افزلیش جمعیت و مهاجرت الزامی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
مترو به جای اینکه تو بافت متراکم بزنن کنار اتوبانا زدن
آخرین اخبار