معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تولید مرغ در استان پارسال نسبت به سال ۱۴۰۰، هزار و ۶۰۰ تن افزایش یافت.

یوسف جلوخانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در سال قبل ۷۰ هزار تن گوشت مرغ در مرغداری‌های استان قزوین به تولید رسید که این آمار در سال ۱۴۰۰، ۶۸ هزار و ۴۰۰ تن بود.

وی همچنین یادآور شد: این میزان گوشت مرغ در ۴۰۰ واحد مرغداری گوشتی استان به تولید رسیده است.

این مسوول اظهار کرد: با توجه به آزادسازی قیمت‌ها در پی مردمی سازی و اصلاح هدفمندی یارانه‌ها این میزان رشد قابل قبول است، اما تلاش داریم در سال جاری میزان رشد تولید گوشت مرغ در استان را به حدود ۱۰ درصد برسانیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در سال گذشته میانگین جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی استان ۳.۳ دوره بود که تلاش داریم با هدف افزایش تولید با هدف کمک به تحقق شعار این میزان به ۴.۳ دوره جوجه ریزی افزایش یابد.

این مسوول خاطرنشان کرد: البته تمامی مولفه‌های تولید در اختیار دستگاه جهاد کشاورزی استان نیست چرا که مساله قیمت سوخت، حمل و نقل و تامین نهاده‌ها موضوعات ملی هستند، اما با این وجود تلاش داریم تا شیب صعودی تولید مرغ به عنوان کالای اساسی پرمصرف را همچنان حفظ کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: مرغداری‌های استان قزوین با بهره مندی از یازده میلیون قطعه جوجه ظرفیت تولید مرغ تا ۱۰۰ هزار تن در سال را دارا هستند.

وی با بیان اینکه معمولا بیش از ۵۰ درصد تولید مرغ در قزوین مازاد نیاز استان است، خاطرنشان کرد: مرغداری‌های قزوین علاوه بر تامین نیاز مردم استان به این محصول پروتئینی و اساسی، بخشی از نیاز‌های استان‌های همجوار و تهران به مرغ را نیز تامین می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار