مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ورودی بوشهر (محور چغادک به بوشهر) را پرترددترین محور نوروزی در استان عنوان کرد.

عبدالکریم اخترشناس با اعلام این خبر گفت: محور ورودی بوشهر با تردد بالغ بر ۸۴۶ هزار خودرو، بیشترین میزان تردد در سال‌های اخیر و طرح نوروزی ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داد و گناوه- سیاه مکان دیلم کمترین تردد را داشت.

اخترشناس افزود: تعداد ترددهای نوروزی در استان بوشهر بیش از ۱۱ میلیون و ۹۲۵ هزار تردد گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان استان بوشهر خاطر نشان کرد: اوج تردد در محورهای مواصلاتی استان از ساعت ۱۸ الی ۱۹ است که به ترتیب خودروهای سواری و وانت با ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تردد، خودروهای سنگین با یک میلیون و ۷۶ هزار و اتوبوس با ۹۷ هزار تردد در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفته اند.

اخترشناس یادآور شد: بیش از یک میلیون و ۲ هزار خودرو از ابتدای طرح نوروزی وارد استان شده اند و بالغ بر یک میلیون و ۲۸ هزار خودرو نیز به مقاصد مختلف استان را ترک کرده اند، به طوری که در مجموع تردد وسایل نقلیه از مبادی ورودی و خروجی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۸ درصدی داشته است.

وی ضمن اشاره به افزایش تردد ساعتی در استان گفت: به صورت میانگین ۳۹۹ خودرو در ساعت از محورهای مواصلاتی استان تردد می‌کنند که بزرگترین عوامل خطر زا، رعایت نکردن فاصله طولی و سبقت غیر مجاز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های استان طی ایام نوروز، خاطرنشان کرد: طی نوروز امسال قریب هزار تماس هم استانی‌ها و مسافران با این مرکز درباره اطلاعات جاده‌ای و راهنمایی مسیرها پاسخ داده شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.