فرمانده پلیس راه استان بوشهر از فوت ۲۰ نفر در جاده‌های استان به سبب تصادف در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

سرهنگ صادق مزارعی با تأکید بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از حوادث رانندگی گفت: پلیس راه با گشت‌های مختلف محسوس و نامحسوس در محور‌های مواصلاتی استان بوشهر حضور فعال دارد و با متخلفان به شدت برخوردار می‌کند.

او رعایت سرعت مجاز، فاصله طولی و جلوگیری از انحراف به چپ را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: اکنون محور‌های خروجی استان بوشهر پرتردد است، ولی گره ترافیکی وجود ندارد و رفت و آمد روان است.

رئیس پلیس راه استان بوشهر با بیان اینکه در ۱۷ روز گذشته، ۱۸ تصادف منجر به فوت در جاده‌های استان رخ داده است عنوان کرد: ۵۰ درصد این حوادث به سبب واژگونی خودرو بوده است.

مزارعی تعداد فوتی‌های مدت یاد شده در تصادفات جاده‌ای استان را ۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: هر چند تعداد تصادفات فوتی در ۱۷ روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته، ولی جان‌باختگان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد کاهش یافته است.

او کل تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در جاده‌های استان بوشهر از ۲۵ اسفند تاکنون را ۶۰۰ فقره اعلام کرد و ادامه داد: در این تصادفات ۱۹۱ نفر مجروح شدند.

رئیس پلیس راه استان بوشهر از افزایش ۶۹ درصدی تعداد تصادفات در جاده‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در مدت یاد شده تصادف موتورسیکلت ۵ مورد ثبت شده که متأسفانه ۷ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.

مزارعی بیشترین تصادفات جاده‌ای را مربوط به بومی‌های استان اعلام کرد و گفت: افزون بر ۸۰ درصد تصادفات نوروز امسال مربوط به رانندگان بومی است.

او از اعمال محدودیت برای تردد برخی وسائل نقلیه در روز ۱۳ فروردین خبر داد و خاطر نشان کرد: از تردد کامیون‌ها و وانت‌بار‌ها حامل مسافر و همچنین موتورسیکلت‌ها در محور‌های مواصلاتی استان جلوگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.