آغاز برنامه قرآنی نوای ملکوت در مشهد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از آغاز ویژه‌برنامه قرآنی «نوای ملکوت»، با حضور قاری ممتاز از کشور مصر و جمعی از قاریان بین‌المللی کشور، در مساجد و بوستان‌های شاخص این شهر خبرداد.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره با شعار «مشهدالرضا (ع)؛ جهانشهر برکت و کرامت» فعالیت خود را آغاز کرده اظهارداشت: یکی از رویکرد‌های مدنظر ما، رویکرد‌های فرهنگی، مذهبی، قرآنی و اجتماعی در شهر امام رضا (ع) است.

وی با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و سال نو، گفت: همین تقارن موجب شد تا سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس برنامه‌های متنوعی را در تمام سطح شهر پیش‌بینی و اجرایی کند که یکی از آن‌ها «نوای ملکوت» است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: یکی از برنامه‌های ویژه تعریف شده، «نوای ملکوت» بوده که با توجه به رویکرد قرآنی کمیسیون، در برنامه قرار گرفته است.

 منصوریان تصریح کرد: حدود هفت سال بوده که در کشور از حضور قاریان مصری بی‌بهره بودیم و این ویژه‌برنامه، فرصتی برای قاری ممتاز کشور مصر، استاد احمد شهات احمد شد؛ این اتفاق هماهنگی تشکل‌های مردمی و حمایت شورای شهر و سازمان فرهنگی و اجتماعی، در دهه دوم ماه مبارک رمضان، در مساجد محوری سطح شهر و برخی بوستان‌های شاخص انجام

وی با تاکید بر اینکه مشهد مقدس، پایتخت قران کشور بوده و به منظور ارتقاء سطح علمی و آموزش فنون تلاوت به قاریان مشهدی، باید شاهد افزایش تعاملات با قاریان کشور مصر باشیم، گفت: این رویداد قرآنی از ۱۴ تا ۲۳ فروردین‌ماه، ادامه خواهد داشت و امیدواریم قرآن‌دوستان از این برنامه استفاده کنند.

یوسف اسماعیل زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز اظهارداشت: با همکاری امور مساجد و مجموعه‌های مختلف دیگر توافق شد برنامه تلاوت مجلسی قرآن، «نوای ملکوت» با حضور استاد "شحات احمد" از قاری ممتاز از کشور مصر و قاریان بین‌المللی کشورمان برگزار شود.

 وی افزود: این رویداد قرآنی از روز گذشته، پس از افطار و در مسجد امام محمدباقر (ع) قاسم‌آباد، خیابان دکتر حسابی ۳۴ برگزار شده است.  

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه «نوای ملکوت» در مناطق مختلف سطح شهر اجرایی خواهد شد، بیان کرد: برهمین اساس، فردا در مسجد فقیه سبزواری، ۱۷ فروردین‌ماه در گلزار شهدای انقلاب در خیابان «حر»، ۱۸ فروردین‌ماه در آرامگاه فردوسی، ۱۹ فروردین‌ماه در مسجد کرامت واقع در چهارراه شهدا، ۲۰ فروردین‌ماه در حسینیه هراتی‌ها در خیایان شهید اندرزگو، ۲۱ فروردین‌ماه در مسجد صاحب‌‎الزمان (عج) خیابان پنجتن ۷۹، ۲۲ فروردین‌ماه در جامعه‌الحسین بولوار مصلی و ۲۳ فروردین‌ماه در مسجد امام جعفرصادق (ع) خواجه ربیع ۲۲ برگزار می‌شود.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: در این رویداد، برنامه‌های جذاب قرآنی دیگری نیز پیش‌بینی شده و بنا داریم که در دهه دوم ماه مبارک رمضان، فضای شهر را قرآنی‌تر کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.