برخی رسانه‌ها در انگلیس فاش کردند دولت در حال بررسی آماده سازی کشتی‌های مسافری متروک برای اسکان پناهجویان است.

به نوشته رسانه‌های انگلیس دولت این کشور در حال رایزنی برای استفاده از کشتی استکهلم در دریا برای اقامت پناهجویان است که ۲۲۰ اتاق خواب دارد.

گاردین نوشت: این کشتی که شرکت مارین در بندر لیورپول ان را اداره می‌کند در سال دو هزار میلادی برای اسکان حدود پانصد پناهجو در هلند استفاده شده بود.

هفته پیش دومنیک راب، معاون نخست وزیر انگلیس از انتقال پناهجویان از مهمانسرا‌ها و هتل‌ها به پادگان‌های متروک ارتش خبر داده و افزود: گزینه‌های دیگری نیز مد نظر است.

اقدام دولت انگلیس در اخراج پناهجویان به کشور افریقایی روآندا و یا انتقال انان به پادگان‌های و کشتی‌های متروک واکنش گسترده نهاد‌های بین المللی ازجمله کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و نهاد‌ها و تشکل‌های مدنی و حامی حقوق مهاجران را در پی داشته است.

آن‌ها این اقدام را نقض آشکار حقوق بشر و نادیده گرفتن کرامت انسانی افرادی دانستند که با مشکلات فراوان ودر سفر‌های پرمخاطره، از جنگ و ویرانی گریخته و خود را به اروپا رسانده اند.

دولت انگلیس در حالی ضدیت با پناهجویان را با شدت بیشتری در دستور کار قرار داده است که اعضای سازمان ائتلاف ضد جنگ با انتقاد شدید از رویکرد دولت می‌گویند اغلب مهاجران محصول سیاست‌های جنگ افروزانه، مداخله جویانه و مخرب دولت‌های غربی و سازمان نظامی ناتو است که موجب اوارگی و ویرانی در کشور‌های مختلف شده است و اکنون دولت حتی حاضر نیست با افرادی که سال‌ها به ارتش و سازمان‌های انگلیسی به ویژه در افغانستان خدمت کرده اند و وعده کمک به انان داده شده رفتار شایسته داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
البته که تو ایران هم اگه پول نداشته باشی و احتیاج به دارو داشته باشی باید بمیری و حفوف بشر هم کشکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
نمي دونم مدافعان حقوق بشر توي فضاي مجازي كي ميخوان براي حمايت از حقوق مهاجران دست به كار بشن هي اشك تمساح بريزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۰:۰۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
حالا ایران اینکار می کرد دنیا رو میزاشتن رو سر شون کشور ما که هیچ دخالتی در جنگ افغانستان نداشته مجبوره مهاجرین غیر قانونی افغان تحمل کنه
آخرین اخبار