در پی بحران پناهجویان در اروپا، یک زندانی در بازداشتگاه پناهجویان در انگلیس جان خود را از دست داد.

پس از درگیری‌ها و جنگ اوکراین موج ورود پناهجویان به کشورهای اروپایی بیش از پیش گسترده شده است، به طوری که اگر پیش از آن پناهجویان از کشورهای آفریقایی و مناطق جنگ زده دیگر مانند سوریه و ...به اروپا مهاجرت می‌کردند، حالا مردم اوکراین نیز به آن اضافه شده‌اند. با این حال سیاست‌های دوگانه غرب و اروپا در مواجهه با این پدیده متفاوت است.

قانون مهاجرتی جدید انگلیس اختیارات گسترده‌ای به مسئولان می‌دهد تا بتوانند هزاران پناهجو را که به انگلیس وارد می‌شوند، پیش از آن که به روآندا یا یک کشور امن ثالث فرستاده شوند، بازداشت کنند. این در حالی است که روزنامه انگلیسی گاردین از مرگ یک زندانی در بازداشتگاه پناهجویان در این کشور خبر داد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره به نقل از این روزنامه، وزارت کشور انگلیس اعلام کرده است که تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است.

این حادثه در حالی اتفاق می‌افتد که انگلیس پیش‌تر در طرحی که از حدود یک سال پیش به مرحله اجرا درآمده است، پناهجویان را به کشور آفریقایی روآندا اخراج کرده می‌کند، این م دولت انگلیس با انتقاد «تیرانا حسن» رئیس جدید دیده بان حقوق بشر همراه شده است.

رئیس جدید دیده بان حقوق بشر وی همچنین از اینکه برخی دیگر از دولت‌های اروپایی نیز در این باره تلاش می‌کنند از انگلیس الگوبرداری و پناهجویان از راه دریا را در آفریقا تخلیه کنند ابراز نگرانی و آن را اقدامی رو به عقب و گامی دیگر ضد پناهجویان ارزیابی کرد.

«جورجا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا هفته‌های گذشته به رهبران اروپا هشدار داد: «در صورتی که به تونس در شمال آفریقا برای حفظ ثبات اقتصادی کمک نکنیم باید در انتظار ورود موج گسترده مهاجران غیرقانونی از قاره سیاه به سواحل خود باشیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۲
مهاجرا رو علیه هم تحریک میکنن و به جون هم میندازن
آخرین اخبار