دولت بایدن و ترودو در نظر دارند به طور مشترک از ورود پناهجویان غیرقانونی به خاک خود ممانعت به عمل آورند.

دکترین مونروئه مهمترین دکترین در سیاست خارجی آمریکا محسوب می‌شود و بر این امر تاکید دارد که نیمکره غربی حیاط خلوت ایالات متحده است و هیچ قدرت بزرگ دیگری حق حضور در کشور‌های قاره آمریکا را ندارد. همین دکترین باعث مداخله گسترده واشنگتن در امور کشور‌های آمریکای مرکزی و لاتین و درپی آن بی ثباتی کشور‌ها و هجوم پناهجویان به آمریکای شمالی شده است. با این حال، آمریکا و کانادا به دنبال جلوگیری از ورود این مهاجران ناخواسته به خاک خود هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام آگاه در دولت کانادا و یک مقام در دولت آمریکا اعلام کردند اوتاوا و واشنگتن به توافقی دست یافته اند که هدف آن جلوگیری از ورود پناهجویان به مرز‌های دو کشور از مسیر‌های غیرقانونی است. با این حال، جزئیات بیشتری از این توافقنامه باید مورد توافق قرار گیرد و سپس رهبران دو کشور در دیدار با هم آن را امضا خواهند کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز (جمعه) در دیدار با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در دیدار حضوری که با هم خواهند داشت درباره این موافقتنامه که موسوم به "توافقنامه تجدیدنظر شده کشور ثالث ایمن" است، گفتگو می‌کنند.

ترودو اکنون از سوی منطقه کبک، منطقه فرانسوی زبان کانادا تحت فشار قرار دارد که جلوی ورود پناهجویان غیرقانونی را بگیرد. از آنجا که ترودو خود نماینده این منطقه است این موضوع برای او اهمیت مضاعفی دارد.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: طبق این توافق کانادا پذیرفته است که تحت برنامه حقوق بشر طی سال آینده میلادی ۱۵ هزار پناهجوی نیمکره غربی را در خاک خود اسکان دهد.

بایدن در سفر خود به کانادا قرار است درباره طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه، روابط دو جانبه اقتصادی و سیاسی، و نیز تاکید بر پیوند دو کشور با طرف کانادایی گفتگو کند. همچنین رئیس جمهور آمریکا طبق برنامه از پیش اعلام شده قرار است امروز در پارلمان این کشور نیز سخنرانی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۱ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
خودشون جنگ راه می اندازند و مردم را آواره و بدبخت می کنند اون از اروپا که از پناه جویان سوء استفاده میکنه اینم از آمریکا و نوچه کوچیکش که حتی حاظر نیستند یه جای خواب بهشون بدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
آمریکا و غرب وحشی با ظلم و ستم و زیاده خواهی و دزدی و ترور به دیگر جوامع بشری باعث بی خانمان کردن مردم و مهاجرت میشوند.
Netherlands
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
پناهجوها نتیجه سیاست اوناست
آخرین اخبار