نیرو‌های مقاومت فلسطین در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ عملیات در مناطق مختلف کرانه باختری انجام دادند.

مرکز داده‌های فلسطینی معطی در گزارشی اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ عملیات مختلف مقاومتی در کرانه باختری به وقوع پیوسته است.

این عملیات‌ها شامل ۷ مورد تیراندازی، ۴ مورد انفجار بمب و نارنجک‌های دست‌ساز، یک عملیات زیرگیری با خودرو و دو مورد پرتاب کوکتول مولوتف به سمت اشغالگران اسرائیلی بوده است.

در عملیات زیرگیری صهیونیست‌ها با خودرو در شمال الخلیل ۳ نظامی اسرائیلی زخمی شدند که حال دو نفر از آن‌ها وخیم اعلام شده است.

جوانان فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ مرتبه هم با نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی مقابله کردند.

رژیم اشغالگر از راه‌های مختلف در صدد تحمیل نظریه امنیتی موسوم به «چمن زنی» در کرانه باختری با هدف تعقیب و پیگرد نیرو‌های مقاومت فلسطین در ابتدای مسیر است تا پیش از اینکه این نیرو‌ها به نیرو‌های کارآمد و موثری تبدیل شوند، سرکوب گردند.

در نتیجه عملیات نظامیان رژیم صهیونیستی برای یورش، بازداشت و پیگرد نیرو‌های مقاومت متوقف نشده است، اما نتیجه‌ای که این عملیات تاکنون داشته افزایش مقاومت و ادامه آن در همه مناطق کرانه باختری است.

نهاد ابو غوش، رئیس مرکز پژوهش‌های «مسار» در این خصوص گفت: مقاومت به یک سلاح مهم تبدیل شده است، هر چند برخی سعی کرده اند آن را از صحنه خارج و بی اثر کنند، اما مقاومت بار دیگر خود را به عنوان یک شیوه برای مقابله با رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم تحمیل کرده است.

رژیم صهیونیستی بار دیگر در سیاست «چمن زنی» شکست خورده است و امروز باید با ابزار‌هایی که فاقد کارآیی است درخت‌های ریشه دار را قطع کند.

رژیم اشغالگر می‌خواست اوضاع کرانه باختری متفاوت با وضعیت فعلی باشد، می‌خواست کرانه باختری آرام باشد تا بتواند طرح‌های خود را در این منطقه بدون مواجه شدن با هر گونه مخالفت و مقاومتی اجرا کند، اما اوضاع با آنچه این رژیم می‌خواست، کاملا متفاوت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار