معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس، گفت: از ابتدای امسال طرحی برای فعال سازی مجدد آموزش‌دهندگان قدیمی سواداموزی اجرا می‌شود که باعث جهش خوبی در شناسایی و جذب بی سوادان است.

مجید احمدی در چهارمین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان، افزود: با پیگیری‌های استانداری فارس در سال ۱۴۰۲، سمن‌ها در طرح سواد یار فعال خواهند شد و شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها به یاری سوادآموزی خواهند آمد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: سازمان نهضت سواد آموزی برای فعالیت‌های سواد آموزی سال ۱۴۰۱ تعداد۱۹ هزار نفرسهمیه در نظر گرفته بود که با تلاش همکاران این سهمیه تحت پوشش قرار گرفته است.

احمدی گفت: ما در استان فارس علاوه بر سهمیه مذکور درخواست افزایش سهمیه برای ثبت‌نام بیش از ده هزار فرد بی سواد و کم سوادان را ارائه کردیم که البته اکنون بخش قابل توجهی از این سهمیه تحت پوشش فعالیت‌های سواد آموزی قرار گرفته است.

او گفت: برای مردمی سازی نهضت سواد آموزی و توسعه مشارکت جویی، ضروری است از توان و نیرو‌های مردمی مانند سمن‌های فعال در حوزه اجتماعی و همچنین از توان شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها در طرح سواد یار بهره‌مند شویم.

در این جلسه مقرر شد اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برای مشارکت هر چه بیشتر سمن‌ها در طرح سوادیار در سال ۱۴۰۲ اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار