مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت روز طبیعت و برای جلوگیری از تخریب محیط زیست ۳۰ گروه گشت در مبادی ورودی شهر‌ها و تفرجگاه‌ها حضور دارند.

 اسلام جاودان خرد با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست فقط وظیفه فرهنگ سازی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست را بر عهده دارد، افزود: سایر نهاد‌ها مانند بخشداری ها، دهیاری ها، شهرداری‌ها و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز جزء ستاد مدیریت پسماند هستند و باید در این زمینه فعالیت داشته باشند.

مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به اینکه تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ کیسه زباله بین مسافران و مردم در مناطق مختلف استان توزیع شده است، ادامه داد: این خبر خوشحالی نیست، زیرا توزیع این مقدار کیسه زباله به محیط زیست نیز صدمه وارد می‌کند لذا باید فرهنگ سازی در زمینه جمع آوری زباله‌ها در عرصه‌های طبیعی صورت گیرد.

او با بیان اینکه هزار و ۱۰۰ بروشور در راستای اهمیت محیط زیست نیز در روز طبیعت بین مردم و مسافران توزیع می‌شود، یادآور شد: ۵۰۰ بسته مداد رنگی نیز به کودکانی که اقدام به جمع آوری زباله‌ها در تفرجگاه‌ها می‌کنند نیز اهداء می‌شود.

جاودان خرد همچنین از توزیع هزار و ۹۸۰ کتابچه اطلس معرفی مناطق حفاظت شده استان نیز خبر داد و گفت: همه ما باید اهمیت مناطق حفاظت شده را بدانیم، زیرا آینده گان نیز باید از این ثروت خدادادی بهره‌مند شوند.

او هدف از اجرای این اقدامات را حفظ منابع طبیعی، جلوگیری از تخریب محیط زیست و فرهنگ سازی برای اهمیت دادن به عرصه‌های طبیعی عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.