رییس مرکز بهداشت چابهار گفت: بیش‌از ۱۰ تن انواع مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و دخانیات فاقد تاریخ مصرف و غیرمجاز در سطح این شهرستان جمع آوری و معدوم شد.

عبدالرسول خدمتی   اظهارداشت: در بازدیدهای مستمر کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت چابهار در ۲ نوبت صبح و عصر، این حجم انواع مواد غذایی خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و دخانیات فاقد تاریخ مصرف و غیرمجاز از سطح این شهرستان جمع آوری و با حضور نماینده دادستان معدوم سازی شد.

وی ادامه داد: این مواد غذایی شامل ۲ هزار و ۳۶۰ قلم کالای تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز در بازدیدهای صورت گرفته طی سه ماه گذشته و همچنین طرح سلامت نوروزی کشف شدند.

رییس مرکز بهداشت چابهار افزود: نکته بسیار مهم در تهیه مواد غذایی و خوراکی مشاهده تاریخ تولید و مصرف و آرم سیب سلامت بر روی محصول است که می‌بایست همشهریان گرامی در صورت مشاهده هرگونه مغایرت از خرید آن محصول خودداری کنند.

وی تصریح کرد: به منظور حفظ سلامتی شهروندان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تشدید شده و در صورت مشاهده تخلف در این اماکن مطابق قانون با واحد صنفی برخورد خواهد شد.

خدمتی گفت: شهروندان گرامی گزارش تخلفات بهداشتی را از طریق سامانه ۱۹۰ به کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای جهت پیگیری اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.