امام جمعه موقت اصفهان گفت: اگر تصدی‌گری افراطی دولتی در اقتصاد کم شود و مردم در حوزه اقتصادی مشارکت کنند در تولید موفق می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد محمودی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه لازم است ائمه جمعه در طول سال به تشریح شعار مهار تورم، رشد تولید بپردازند گفت: رهبر انقلاب اسلامی ۱۶ سال است که شعار‌های سال را اقتصادی انتخاب می‌کنند و باید گفت اگر استقلال اقتصادی نباشد، استقلال سیاسی و فرهنگی وجود نخواهد داشت.


او افزود: نباید فقط به شعار امسال اکتفا کرد، اگر در منظومه فکری رهبر انقلاب حرکت نکنیم، دچار مشکل می‌شویم و باید همه این شعار‌ها را کنار یکدیگر دید و توجه کرد.


امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه یکی از مطالبات راهبردی مشارکت مردمی در مسائل اقتصادی است، ادامه داد: تصدی‌گری افراطی دولتی باید کنار برود تا مردم به عرصه مسائل اقتصادی بیایند و سرمایه‌ها در مسیر تولید قرار گیرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی یادآور شد: یکی از دلایل حرمت ربا به‌دلیل ترک تجارت است، پول باید در دایره تولید قرار بگیرد، سرمایه‌های زیادی در ایران در خانه‌ها بلوکه شده، در حالی که باید در چرخه تولید به گردش درآید.


او همچنین با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: ۱۲ فروردین روز استقرار نظام جمهوری اسلامی و از ایام‌الله است، ملت فهیم در اولین رفراندوم بعد از انقلاب پای صندوق‌های رأی رفتند، نظام جمهوری اسلامی را انتخاب کردند و از همان روز تاکنون مردم با همه فراز و نشیب‌ها پای نظام ایستاده‌اند.


امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه هرچه پیش می‌رویم حقانیت و ارزش‌های این نظام برای دنیا بیشتر مشخص می‌شود، گفت: دشمنان نظام در حال محکوم شدن هستند، دادگاه لاهه به محکومیت آمریکای جنایت‌کار حکم داد و این نشان می‌دهد روز به روز بر قدرت و جاذبه و طرفداران نظام جمهوری اسلامی افزوده می‌شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی برای جهاد تبیین است، گفت: از ویژگی‌های ماه رمضان ترک گناه و معصیت است، سعی کنیم از همه ساعات این ماه استفاده کنیم، زیرا زمینه خودسازی و عبادت، ترک گناه و توبه آماده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار