مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از افزایش ۳ برابری اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: در طی یکسال گذشته به همت و تلاش خوب همکاران در مجموعه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و تعامل خوب مخابرات منطقه مازندران، اجرای پروژه‌های مخابراتی در استان افزایش یافته و اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات افزایش ۳ برابری داشته است.

او افزود: ۳۰ سایت جدید و ارتقا تکنولوژی در سه شهرستان قایمشهر، سوادکوه و سوادکوه شمالی در طی دو سال اخیر راه اندازی شده و عملیات اجرایی سه سایت جدید در روستا‌های کارمزد، وچاد و سنگ سرک و دو سایت ارتقاء تکنولوژی در روستا‌های گردنه سر و سوخته سرای شهرستان سوادکوه آغاز شده است که امیدواریم در سه ماه نخست سال ۱۴۰۲ به مرحله بهره برداری برسد.

اعزی همچنین از اجرای ۵۹ کیلومتر فیبر نوری از محل طرح توسعه ارتباطات روستایی USO در شهرستان سوادکوه در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه تعداد هشت روستای این منطقه به شبکه پهن باند باکیفیت، امن و پایدار متصل می‌شوند و با اجرایی شدن فاز نخست این پروژه و انجام پروتکشن فیبر منطقه سوادکوه به شهرستان ساری امکان قطعی ارتباطات در این منطقه به صفر خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.