شکارچیان متخلف در اشنویه دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با چهار مورد تخلفات صید برخورد و شکارچی زنده گیر کبک نیز دستگیر شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: در طول ده روز گذشته با چهار مورد تخلفات صید برخورد و شکارچی زنده گیر کبک نیز دستگیر شد.

کریم خضری بیان کرد: یگان حفاظت محیط زیست در یکی از روستاهای این شهرستان شخصی که مدت ها مشغول زنده گیری گونه کبک بود را دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی شهرستان معرفی کرد.

وی گفت: ۲۲ قطعه کبک، تعدادی رشته تور دام زنده گیری، ضبط صوت و ...از این شخص ضبط و توقیف گردید.

وی افزود: برخورد با چهار مورد تخلفات شکار و صید، صدور ۲ فقرە اخطاریه زیست محیطی برای واحدهای آلاینده، پاکسازی محورهای مواصلاتی شهر، پایش واحدهای مختلف صنعتی و نیز پایش مداوم زیستگاه ها از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سالجاری برنامه های مختلفی از قبیل پیگیری ثبت منطقه حفاظت شده "تالجار"، حل معضلات پسماندهای ساختمانی و عمرانی، سرشماری حیات وحش منطقه، راه اندازی ایستگاە سنجش ذرات هوا، برنامه های متنوع آموزش زیست محیطی در دستور کار است.

خضری بیان کرد: تا سال آینده ۳۰ هزار هکتار اراضی در این شهرستان به منطقه حفاظت شده تبدیل می‌شود که کارهای مقدماتی آن صورت گرفته و درصدد هستیم از محل منابع ملی یک دستگاه سنجش کیفیت هوا با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال خریداری و در این شهرستان نصب و مستقر کنیم که در خصوص پیش آگاهی وضعیت هوا کمک شایانی خواهد کرد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان در این شهرستان توسط شکارچیان با شماره تلفن ۴۴۶۲۶۲۳۱ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.