افزایش گشت وکنترل برای جلوگیری از زنده گیری پرندگان شکاری در سواحل پارک ملی دریاچه ارومیه

سرپرست اداره پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: هر سال با آغاز فصل مهاجرت پرندگان به نوار ساحلی پارک ملی دریاچه ارومیه، گروهی از متخلفین برای صید پرندگان شکاری از شهرهای جنوب کشور به سواحل پارک ملی دریاچه ارومیه آمده و با کوخه نشینی و استفاده از طعمه زنده، اقدام به زنده گیری در مناطق ساحلی می‌کنند‌ که بایستی جلوی این گرفته شود.

سرپرست اداره پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: هر سال با آغاز فصل مهاجرت پرندگان شکاری، مثل بالابان، شاهین، بحری و دلیجه به نوار ساحلی پارک ملی دریاچه ارومیه، گروهی از متخلفین برای صید پرندگان شکاری از شهر‌های جنوب کشور به سواحل پارک ملی دریاچه ارومیه آمده و با کوخه نشینی و استفاده از طعمه زنده، اقدام به زنده گیری در مناطق ساحلی می‌کنند.

داوودی می گوید: پرندگان پس از زنده‌گیری، با قیمت‌هایی بسیار بالا توسط قاچاقچیان به کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس ارسال می‌شوند.

او گفت: در این راستا، یگان حفاظت اداره پارک ملی دریاچه ارومیه با افزایش گشت‌های ویژه در سواحل پارک ملی در حوزه استحفاظی آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی، محل‌های زنده‌گیری را به صورت شبانه روزی رصد می‌کنند و در صورت مشاهده متخلفین با آن‌ها برخورد شده و تحویل مرجع قضایی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.