رئیس شورای امنیت ملی روسیه با تأکید بر عواقب فاجعه‌بار رفتار تحریک‌آمیز غرب در بحران اوکراین گفت مسکو به اهداف خود دست خواهد یافت.

«نیکلای پاتروشف» رئیس شورای امنیت ملی روسیه با بیان این‌که «رفتار تحریک‌آمیز غرب در بحران اوکراین عواقب فاجعه‌بار خواهد داشت»، تأکید کرد روسیه با وجود حمایت نظامی فزاینده غرب از اوکراین به هدف خود خواهد رسید.

به گزارش الجزیره، پاتروشف در همایش دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در پایتخت هند، افزود: «مسکو به لزوم جلوگیری از جنگ بین کشور‌های دارای سلاح هسته‌ای متقاعد شده است.»

در همین حال بلاروس در برابر انتقاد تند کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، با تأیید استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در خاک خود اعلام کرد این تصمیم در پاسخ به سال‌ها فشار غرب و تحریم‌های آن‌ها علیه مینسک و نیز حضور نظامیان ناتو در مرز‌های این کشور انجام شد.

نیکلای پاتروشف همچنین گفت: «حدود ۵۰ کشور ائتلاف رامشتاین در کنار اوکراین درگیر درگیری مسلحانه هستند.»

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که مجتمع صنایع دفاعی روسیه صد‌ها تانک جدید را به نیرو‌های روسی شرکت کننده در عملیات نظامی در اوکراین تحویل می‌دهد.

این در حالی است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس هشدار داد اگر کی‌یف در یک نبرد طولانی در باخموت، شهری مهم در شرق اوکراین پیروز نشود، روسیه می‌تواند حمایت بین‌المللی را برای توافقی آغاز کند که می‌تواند کی‌یف را ملزم به سازش‌های غیرقابل قبول کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار