مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بنابر اعلام مرکز آمار، سرانه مصرف گوشت قرمز بعد از اصلاح نظام یارانه از ۱۲ کیلو به ۶ کیلو رسیده است.

آقای افشین صدردادرس گفت: وزارت جهاد با واردات گوشت بدنبال کنترل بازار است، اما اینکه تا الان چه میزان در تنظیم بازار موفق بوده باید به طور مشخص اعداد و ارقام اعلام شود.

به گفته او، با توجه به انبوه زایش های پاییز و زمستان برای جلوگیری از افزایش قیمت امیدواریم برنامه های حمایت از تولید صورت بگیرد تا در ۶ ماهه دوم سال، مشکلی در تامین گوشت ایجاد نشود که بازار دچار التهاب شود.

صدردادرس ادامه داد: بنابر آمار تا قبل از سال های ۹۶ و ۹۷ حدود یک میلیون تن گوشت قرمز تولید شد، درحالیکه مصرف یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن بوده است که براین اساس ۱۰۰ هزارتن نیاز به واردات گوشت صنعتی داشتیم.همچنین بنابر اعلام مرکز آمار تا قبل از حذف ارز و گران شدن نهاده سرانه مصرف گوشت ۱۲ کیلو بود که بعد از اصلاح نظام یارانه به حدود ۶ کیلو رسید.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: سال ۹۶ گوشت قرمز در ستاد تنظیم بازار را از شمول قیمت گذاری خارج کردند و در فاصله سال های ۹۸ تا ۱۴۰۱ که ارز ترجیحی داده می شد، تنها به ۱۰ درصد نهاده در اختیار دامداران سبک قرار گرفت. درحالیکه  ۹۰ درصد  واحدهای مرغداری و ۷۰ درصد دامداران شیری نهاده دولتی قرار گرفت که برای ارتقای سرانه مصرف دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۶:۴۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
گوشت گوسفند درمیاد کیلویی 500 تازه اونم بی مزه اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
برای خانواده 4 نفری ما زیر 3 کیلو است. مردیم از خوشی
آخرین اخبار