مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: صدور مجوز راه‌اندازی سالن‌های مطالعه برای بخش خصوصی در اردبیل تسهیل شد.

پروانه رضاقلیزاده گفت: در سالن‌های مطالعه خصوصی با اخذ مجوز از اداره کل کتابخانه‌های عمومی و پس از کسب استانداردهای مورد نظر در حوزه‌های مختلف، برای دانشجویان و علاقه‌مندان خدمات مطالعه ارائه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل می گوید: توسعه این سالن‌ها برای پاسخگویی به نیازهای مطالعاتی اقشار مختلف بویژه دانشجویان و دانش‌آموزان ضرورت دارد.

به گفته او، در حال حاضر ۶ باب سالن‌ مطالعه در مناطق مختلف شهر اردبیل فعال است و علاقه‌مندان از این اماکن استفاده می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به همسویی نهادهای آموزشی و فرهنگی با کتابخانه‌های عمومی گفت: در تلاش هستیم تا پایان امسال، ایجاد این مجموعه‌های فرهنگی به تمام شهرستان‌های استان تسری پیدا کند.

رضاقلیزاده می گوید: در تعطیلات نوروز برای ترویج فرهنگ مطالعه در استان، طرح "عیدی امسال من" را اجرا کردیم و مشارکت‌کنندگان در این طرح با هزینه ناچیزی، امکان دسترسی خود و فرزندان خود را به ۸۲ باب کتابخانه عمومی با بیش از یک میلیون نسخه کتاب فراهم می‌کنند.

به گفته او، شهروندان همراه و همدل برای مشارکت در این طرح تا پایان فروردین ماه می‌توانند به بخش پذیرش کتابخانه‌های استان مراجعه کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.