مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به صدور ۴۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته گفت : به این ترتیب ۱۰۲ درصد از برنامه عملیاتی سازمان ملی استاندارد در زمینه صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد محقق شد.

مهدی حسین‌پور مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : در راستای اعمال نظارت و قوانین و برخورد با موارد متخلف و عدم انطباق با استاندارد‌های ملی کمیته علایم و کنترل کالا به منظور تصمیم‌گیری در مورد پرونده‌های واحد‌های تولیدی برای واگذاری علامت استاندارد نشستی با حضور دستگاه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت، خانه صنعت و معدن، اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی در اداره استاندارد برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این راستا تعداد ۴۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری صادر و ۴۶ پروانه نیز براساس امتیاز منفی کسب شده از نتایج آزمون و نداشتن نظام کنترل کیفیت در واحد‌ها ابطال شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در این نشست تعداد ۲۲۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز تمدید شد که ۳۴۲ درصد از برنامه عملیاتی سازمان محقق و تعداد هفت پروانه استاندارد تشویقی نیز صادر و باتوجه به برنامه ابلاغی از سوی سازمان ۱۰۰ درصد تحقق یافته است.

وی اظهار داشت: با تلاش کارکنان اداره کل استاندارد و جاری بودن نظام کنترل کیفیت در واحد‌های تحت پوشش فاقد پروانه، سال گذشته ۴۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد در زمینه‌های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی صادر شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: رعایت نکردن ویژگی‌های استاندارد از سوی واحد‌های تولیدی متخلف علاوه بر ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد این‌گونه واحد‌ها براساس نوع تخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.