مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه، از اجرای طرح پایش کمی از واحد‌های تولیدی و در سطح بازار استان توسط این اداره کل خبر داد.

مهدی حسین‌پور، مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : طرح پایش کمی در سال گذشته به صورت پایلوت در چند استان کشور انجام و در ابتدای مهر ۱۴۰۱ در سطح استان کرمانشاه در دو فاز بازرسی و آزمون از واحد‌های تولیدی استان و در سطح بازار متعلق به استان‌های دیگر انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد ۲۲۰ فرآورده مورد ارزیابی قرار گرفته است که در این تعداد ۲۵ درصد نمونه‌های مردودی کم‌فروشی آن‌ها محرز بوده طبق اطلاع‌رسانی‌های به واحد‌های تولیدی و برگزاری دوره‌های آموزشی و انتشار بروشور‌های آموزشی اهمیت موضوع، درج صحیح وزن و عدم کم‌فروشی برای همه مدیران واحد‌های تولیدی مدیران خط تولید آموزش داده شده است و مقرر شده ضمن رعایت استاندارد‌های ۱۶۳۸۱ و ۲۱۷۵۸ نسبت به حذف روادی‌های مندرج روی فرآورده و صحت وزن محصولات اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: در این راستا ضمن تذکر و اخطار به واحد‌های متخلف و مهلت یک هفته‌ای جهت اصلاح خط تولید آزمون و بازرسی‌های انجام که خوشبختانه تمامی واحد‌های تولیدی نسبت به اصلاح فرایند خط تولید اقدام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه موارد تخلف، گزارش کم‌فروشی را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات از طریق تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ اداره‌کل استاندارد استان در ساعات اداری و یا با سامانه ۲۴ ساعته گویای ۱۵۱۷ و یا سایت اداره کل استاندارد به آدرس Kermanshah.inso.gov.ir (در بخش ارتباط با ما) با اداره کل استاندارد استان کرمانشاه تماس حاصل فرمایند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.