مالیات واحد‌های تولیدی با هدف رونق تولید ۷ درصد کاهش یافت، این کاهش بر اساس قانون بودجه امسال اعمال می‌شود.

موسیوند معاون امور مالیاتی اداره کل مالیات استان قزوین گفت: در چارچوب بند م تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ نرخ مالیات از ۲۵ به ۱۸ درصد در جهت حمایت از تولید کاهش یافته است.

وی افزود: اشخاص حقوقی غیر دولتی و بهره برداران معادن مشمول کاهش نرخ مالیات می‌شوند.

موسیوند اضافه کرد: علاوه بر کاهش ۷ درصدی نرخ مالیات صنایع، بسته‌های تشویقی زیادی در زمینه معافیت‌های مالی داریم، از جمله معافیت‌های نرخ ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم که اگر صنایع داخل شهرک صنعتی باشند می‌توانند از معافیت مالیاتی به نرخ صفر استفاده کنند که این میزان در داخل شهرک صنعتی ۷ سال و خارج از شهرک ۵ سال است.

وی افزود: همچنین واحد‌های صنعتی که در مناطق کمتر توسعه یافته باشند شامل این قانون می‌شوند که داخل شهرک صنعتی ۱۳ سال و اگر خارج شهرک باشند می‌توانند از ۱۰ سال مالیات به نرخ صفر استفاده کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی از شناسایی ۱۰ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی در ۴ استان خبر داده بود، موسیوند گفت: خوشبختانه به دلیل پیاده سازی زیرساخت‌های هوشمندسازی، در استان قزوین فرار مالیاتی به ثبت نرسیده و این فرار مالیاتی مربوط به ۴استان غیر از قزوین است و تنها در زمینه ماده ۱۸۱ مواردی در استان قزوین شناسایی و کشف شده است.

سال گذشته هم برای حمایت تولید، مالیات واحد‌های تولیدی ۵ درصد کاهش یافته بود.

مالیات شرکت‌های تولیدی ۲۵ درصد است، بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی در استان قزوین فعال است که ۹۰ درصد آن را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.