معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این سازمان تسهیلات مناسبی برای ساخت و راه اندازی واحد‌های گلخانه‌ای در نظر گرفته است.

راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی همه کشاورزان باید به سمت ایجاد فضای گلخانه‌ای بروند و محصولات سبزی و صیفی در واحد‌های گلخانه‌ای تولید شود.

راه انجام گفت: از متقاضیان احداث گلخانه حمایت می‌شود و سازمان جهاد کشاورزی تسهیلات مناسبی برای ساخت و راه اندازی واحد‌های گلخانه‌ای در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: برای متقاضیان گلخانه‌ای توزیع تسهیلات داریم که سود و مبلغ تسهیلات سالانه متغیر است و با توجه به متقاضیان زیاد واحد‌های گلخانه‌ای اعطای تسهیلات با بهره پایین در اولویت وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کلاس‌های آموزشی برای بهره برداران برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین توزیع کارت زرد و توصیه‌های فنی از سوی کارشناسان جهت استفاده از آفت کش‌های بیولوژیک به جای سموم پر خطر نباتی به بهره برداران صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی البرز هم از بهره برداری ۳ واحد گلخانه‌ای تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷ واحد در زمینه سبزی و صیفی، ۲ واحد تولید کننده توت فرنگی و ۲ واحد به صورت تولید نشاء و پایه‌های رویشی فعالیت دارند.

در شهرستان البرز ۱۱ گلخانه با ۴۸ هزار متر مربع سطح زیر کشت وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار