رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان در مورد کلاهبرداری مجرمان سایبری از مردم با شگرد جمع آوری نذور در ماه مبارک رمضان هشدار داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در ماه مبارک رمضان برخی افراد شیاد و سود جو با طراحی سایت‌های تبلیغاتی یا کانال و گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، کاربران را به شرکت در امور خیریه و کمک به خانواده‌های کم بضاعت تشویق می‌کنند.


او افزود: کلاهبرداران سایبری با سوء استفاده از نام مؤسسات خیریه و کمک به خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست از طریق شبکه‌های اجتماعی و درج تبلیغات فریبنده در سایت‌ها از شهروندان درخواست کمک‌های نقدی می‌کنند.


رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: معمولا شگرد مجرمان هدایت کاربران به درگاه‌های بانکی جعلی است که پس از وارد کردن اطلاعات بانکی توسط فرد خیر در این صفحه، مجرم با دسترسی به اطلاعات کارت بانکی فرد قربانی، حساب او را خالی می‌کند.


سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد هیچگاه به کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برای کمک مالی به مؤسسات خیریه و مراکز نیازمند اقدام به تبلیغ و فعالیت می‌کنند اطمینان نکنند و نذور و هدایای خود را به اماکن و مؤسسات خیریه معتبر هدیه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.