مدیر پایگاه ملی محور ساسانی کرمانشاه از رشد ۳۰ درصدی بازدید از آثار تاریخی این محور خبر داد.

امین قهرمانی مدیر پایگاه ملی محور ساسانی کرمانشاه با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی آثار تاریخی شاخص در این محور، گفت : در محور ساسانی کرمانشاه حدود ۱۸ اثر تاریخی مهم همچون عمارت خسرو، چارقاپی، کتیبه و نقش برجسته آنوبانی نی، قلعه یزدگرد، زیج منیژه، تاق گرا، مقابر ابودجانه و ... قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر اقداماتی برای ثبت جهانی این محور در دستور کار قرار گرفته و تلاش شده تا به گردشگران بیشتر معرفی شود.

مدیر پایگاه ملی محور ساسانی کرمانشاه از اجرای برنامه‌هایی در آثار تاریخی مهم این محور در ایام نوروز خبرداد و گفت: در این راستا، اجرای نوروزخوانی، شاهنامه خوانی، تنبورنوازی، موسیقی سنتی هوره، موسیقی محلی، دف نوازی و ... را در کنار این آثار برگزار می‌کنیم.

وی تاکید کرد: گوردخمه دکان داوود، تاق گرا و محوطه آنوبانی نی سه اثر تاریخی شاخص محور ساسانی هستند که تاکنون در آن‌ها چنین برنامه‌هایی را اجرا کرده ایم و قرار است در تعدادی دیگر از آثار تاریخی این برنامه‌ها را اجرا کنیم.

قهرمانی با بیان اینکه اجرای این برنامه‌ها باعث جذب بیشتر گردشگران در این آثار تاریخی شده است، گفت: طبق آمار‌هایی که از راهنمایان گردشگری مستقر در بنا‌ها و آثار تاریخی محور داشته ایم، امسال شاهد رشد ۳۰ درصدی بازدید از این آثار هستیم.

وی یادآورشد: در محور ساسانی کرمانشاه علاوه بر آثار تاریخی شاخص، جاذبه‌های طبیعی کم نظیری همچون آبشار پیران، سراب مورت، مناظر زیبا، بکر و چشم نوازی وجود دارد که گردشگران زیادی از آن‌ها بازدید می‌کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.