رئیس کمیته صنعت مجلس گفت: باید حجم تولید داخلی به حدی افزایش یابد که در مبادلات خارجی ارزش ریال حفظ شود .

رضا تقی پور انوری، رئیس کمیته صنعت مجلس ، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ملزومات تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» گفت:  طبعا مشابه رویکرد کلی که مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته داشتند مبنی بر اینکه موضوع معیشت و اقتصاد مردم را در اولویت شعار سال قرار دادند امسال به طور مشخص تر موضوع مهار تورم و رشد تولید را مطرح کردند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس ، ادامه داد:  این امر روشن است که تورم و تولید دو کلید واژه‌ای کاملا به هم مرتبط هستند و مهار تورم از مسیر رشد تولید محقق می‌شود. به تعبیر دیگر اگر ما می‌خواهیم ارزش پول ملی حفظ شود مهمترین ابزار و مسیر رشد تولید است و باید میزان و حجم تولید داخلی به حدی افزایش یابد که در مبادلات خارجی و ارزش گذاری کلان اقتصادی بتواند ارزش ریال را حفظ کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به راهکارهای این مهم، افزود: طبعا همانطور که سال و طبیعت نو می‌شود ما نیز باید در بحث و تصمیمات مدیریتی از کلان گرفته تا فرایندهای جزئی باید خانه تکانی انجام دهیم.در سال‌های گذشته هم چون موضوع جهش تولید مطرح بوده و تولید دانش بنیان تا حدودی به این موضوع توجه شده اما باید با مهندسی مجدد در فرایندهای کلان کسب و کارها و موضوعات اقتصادی در داخل دولت برنامه‌هایی را برای این امر تدوین کنند . متناسب با این امر طبعا باید سایر قوا مانند قوه مقننه و همینطور قوه قضائیه هم باید عمدتا در جهت مانع زدایی از تولید و تسهیل فرایندهای کلان تولید گام بردارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مهمترین این تصمیمات موضوع ایجاد سرمایه و ایجاد ثبات در هزینه‌ها به خصوص موضوع نرخ ارز است تا زیرساخت‌هایی که می‌تواند منجر به رشد تولید شود را آماده کنیم تا بخش خصوصی و فعالان اقتصادی بتوانند با طیب خاطر سرمایه گذاری کنند و اطمینان یابند که این سرمایه در اقتصاد به گردش در خواهد آمد . با افزایش میزان صادرات نیز می‌توان به اهداف تعیین شده رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار