گردشگران نوروزی از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: گردشگران نوروزی از استقرار در حریم رودخانه‌های استان اردبیل خودداری کنند.

حمید فضایلی گفت: به دلیل احتمال بارندگی در سطح استان نیروهای آب منطقه ای در تمامی شهرستان‌ها آماده باش کامل هستند تا اطلاعات لازم را برای آگاهی از خطرات تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌ها به شهروندان ارائه کنند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از نظارت بر منابع آبی سطح استان خبر داد و می گوید: نیروهای شرکت آب منطقه ای استان اردبیل نظارت کامل بر منابع آبی محدوده خود دارند تا از تجاوز و تعدی به حریم منابع آب جلوگیری شود.

او با بیان اینکه تیم‌های گشت و بازرسی بعنوان بازوان اصلی معاونت حفاظت و بهره برداری در سطح تمامی شهرستان‌ها فعال هستند، گفت: این تیم‌ها ضمن شناسایی تصرفات بستر رودخانه‌ها از حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان جلوگیری می‌کنند.

فضایلی با اشاره به اجرایی نمودن دستورالعمل تحویل حجمی آب به تشکل‌های آب بران با مشارکت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون ۴۰۸ نقطه تحویل آب در شبکه مغان با دریچه‌های غیرقابل تخریب تجهیز شده است.

او با اشاره به اقدامات این معاونت در راستای انجام مهندسی ارزش در طرح‌های ساماندهی رودخانه‌های مرزی می گوید: در این باره نیز با اقدامات انجام شده ۱۵ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

فضایلی با اشاره به استقرار سامانه ساماب سطحی در شبکه آبیاری مغان گفت: به منظور بهره برداری مطلوب از منابع آب برای نخستین بار با اتحادیه تعاونی‌ها در شبکه آبیاری خداآفرین قرارداد منعقد شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اردبیل می گوید: در راستای برنامه‌های تخصیص آب و مهندسی رودخانه با تلاش همکاران زمان پاسخگویی به استعلامات اشخاص و سازمان‌ها به ۴۸ ساعت کاهش یافته است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.