مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این سامانه بارشی، بارش باران،تگرگ، رعد و برق، وزش باد شدید لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

در پی ورود سامانه جدید بارشی به استان مدیرکل هواشناسی این استان از صدور هشدار نارنجی خبر داد.
 
علی کرمی با اشاره به جزئیات سامانه بارشی دراستان گفت: این سامانه از صبح امروز یکشنبه ششم فروردین ماه شروع و تا اواخر وقت فردا دوشنبه هفتم فروردین در سراسر استان ادامه دارد.

کرمی می گوید: طی این سامانه بارشی، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید لحظه ای، در نقاط مستعد تگرگ، برخی ارتفاعات سردسیری بارش برف پیش بینی می‌شود.

او با اشاره به مخاطرات این سامانه بارشی اضافه کرد: اختلال در تردد جاده ای، احتمال برخورد صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه ها، احتمال ریزش تگرگ و آسیب به محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای جلوگیری از خسارات احتمالی آمادگی داشته باشند ،گفت: به مردم و بویژه گردشگران نوروزی توصیه می‌شود در بستر رودخانه‌ها  توقف نکنند، از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند، از کوهنوردی و چرایی دام در مناطق مرتفع با توجه به وقوع صاعقه خودداری شود، بدلیل احتمال ریزش تگرگ تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی به محصولات کشاورزی اتخاذ شود و استحکام تاسیسات کشاورزی، گلخانه‌ها و سایر سازه‌های موقت کنترل شود.
 
کرمی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته امامزاده جعفر شهرستان گچساران با بیشینه دمای ۲۳.۴درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر سی سخت با کمینه دمای ۲.۶ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

از ابتدای سال زارعی جاری تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه پنجم فروردین ماه ۱۴۰۲ میانگین بارش‌های ثبت شده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۴۶.۳ میلی‌متر بوده در حالی که در مدت مشابه سال قبل میانگین بارش‌ها ۵۰۷.۴میلی متر به ثبت رسیده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.