گفتگوی جالب زیر با یک طلبه دانمارکی الاصل است که برای اولین بار به دیدارشهید سلیمانی به کرمان آمده است.

طلبه دانمارکی الاصلی که چندسال است برا تحقیق و تحصیل درایران به سر می برد، درجوار مزار حاج قاسم سلیمانی گفت: من در کپنهاک دانمارک بدنیا آمدم و از ابتدا متدین نبودم و خیلی سختی کشیدم تا به شکل امروزی که یک طلبه باشم، برسم.

حسنعلی اظهار کرد: پدر ومادرم مسلمان هستند و ده سال است که برای تحقیق به ایران رفت وآمد می کنم و دو فرزند دارم.

او بیان کرد: زائران عزیز شما مراکز و جاه‌هایی مثل مزارحاج قاسم دارید در ایران که به آن پناه ببرید ما در اروپا وغرب چنین چیزی نداریم.

این طلبه افزود: شما درجامعه تان الگو‌هایی دارید که شما را به سعادت می‌رساند ومردم را به خوبی دعوت می‌کنند و می‌تواند حتی از دزد، یک شهید بسازند، اما در اروپا الگو‌هایی که هست نمی‌توانند واجازه ندارندکسی را ارتقا بدهند، مثلا الگو‌های آن‌ها دزد هستند و مافیا هستند و چون پول بیشتری دارند؛ الگو هستند.

این طلبه دانمارکی اظهار کرد: الگو‌های شما واقعیت را شناخته اند وسعادت انسان را می‌توانند تضمین کنند به شرط آنکه شبیه آن‌ها شوید؛ در اروپا فقط به بعد مادی می‌پردازند آنجا خوب و بد وجود ندارد الان داغ‌ترین بحث دراروپا این است که در تعریف زن مانده اند، من دو فرزند دارم و دائم به این فکر هستم که بچه هایم را در دانمارک ودر شرایط اروپا بزرگ کنم.

او بیان کرد: این همه تبلیغاتی که درباره اروپا می‌شود واقعیت ندارد  یک سوم جوانان اروپایی تا ۱۹ سالگی به خودشان آسیب می‌زنند چرا که الگو‌هایی نیست که مسیر درست را با آن‌ها بشناسند.

حسنعلی گفت: در ایران نیز خوبی وبد وجود دارد، اما جالب این است اگر کسی بدی می‌کند دلش نمی‌خواهد فرزندش مانند خودش بد شود، اما در اروپا بدی را توجیه می‌کنند.

او بیان کرد: ایران در شرایط خوبی قرار دارد و کانون توجه در دنیا واقع شده است به سبب الگوهای خوبی که دراین کشور داریم.

برچسب ها: دانمارک ، الگوهایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
مثبت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
سلام
اصل مطلب درسته ولی ظاهرا دو سه اشتباه در نقل صجبت های ایشون صورت گرفته
۱. پدر و مادر ایشون مسلمان بودن ولی ایشون تقیدی به دینداری نداشتن و وقتی تصمیم میگیرن مسیر زندگی خودشون رو عوض کنن تمامی ادیان رو مطالعه میکنن و دوباره به اسلام و شیعه میرسند
۲. نسبت به فرزندانشون دوست ندارن در محیط آنجا تربیت بشن
۳. ایشون مهاجر نیستند و تنها برای تحصیل و به صورت موقت به ایران آمده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
احسنت این حرفهای تجربه شده این طلبه را برای دولتمردان غربزده خودمان تکرار کنیم تاشاید آنها را از فرهنگ غلط غربی به واقعیت اجتماع انسانی ایرانی برساند