معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: تاکنون ۵۰ سیاه‌چادر راه‌اندازی شده است و استان‌فارس در صدر کشور قرار دارد.

محمد فرخ‌زاده گفت: براساس برنامه‌های ستاد ملی خدمات سفر‌های نوروزی کشور، عشایر فارس با همکاری راهداری و شهرداری در ایام نوروز ۱۴۰۲ با برپایی سیاه چادر در مبادی ورودی شهرستان‌ها و اماکن گردشگری استان از مسافران و گردشگران نوروزی استقبال و پذیرایی می‌کنند.

او با اشاره به هدف‌گذاری برپایی نوروزگاه عشایری در نقاط گردشگرپذیر استان، گفت: تاکنون ۵۰ سیاه‌چادر راه‌اندازی شده است و استان‌فارس در صدر کشور قرار دارد.

فرخ‌زاده گفت: مسافران نوروزی ضمن استراحت و رفع خستگی در این چادرها، با فرهنگ و آداب و رسوم نوروزی، نمایش، موسیقی، آیین، آداب و رسوم عشایر آشنا می‌شوند علاوه بر آن در این چادر‌ها تولیدات صنایع دستی و محصولات دامی عشایر نیز به مسافران عرضه می‌شود که این اقدام فرصت مناسبی برای ارتقای اقتصاد و معیشت عشایر است.

او گفت: سیاه چادر‌های گردشگران نوروزی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها و نقاط گردشگرپذیر و دیدنی راه‌اندازی شده اند که به گواه پلیس راهور در کاهش تصادفات جاده‌ای تاثیربسزایی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.