استاندار قزوین گفت: عدم رعایت فاصله طولی یکی از دلایل اصلی تصادفات جاده‌ای به حساب می‌آید و به همین دلیل این موضوع در محور‌های مواصلاتی استان مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین گفت: موضوعی که امسال به عنوان ابتکار دوم استان علاوه بر اجرای طرح همیاران جهادی پلیس انجام می‌شود، جریمه عدم رعایت فاصله طولی است که یکی از دلایل اصلی تصادفات جاده‌ای به حساب می‌آید و به همین دلیل این موضوع در محور‌های مواصلاتی استان مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

وی افزود: طرح همیاران جهادی پلیس سال گذشته با توجه به نگاه اجتماعی و کاهش تلفات جاده‌ای شکل گرفته و با استقرار در محور‌های مواصلاتی و به ویژه نقاط حادثه خیز اقدامات متعددی را انجام می‌دهند.

اعلایی اضافه کرد: گروه‌های جهادی با در اختیار داشتن علائم پلیس با تذکر به ترددکنندگان، یادداشت تخلفات و پاسخ گویی به مراجعین انجام وظیفه می‌کنند که امیدواریم در کاهش تصادفات موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه استان قزوین با توجه به همین ابتکار رتبه نخست کاهش تصادفات جاده‌ای را کسب کرد، گفت: امسال با توجه به اینکه تردد‌های جاده‌ای افزایش پیدا کرده است و از طرفی هم با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان تمرکز تردد‌ها در روز‌های آغازین سال است، تعداد همیاران جهادی پلیس افزایش پیدا کرده که امیدواریم منشأ اثر باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: برای اجرایی شدن این موضوع، در اماکن ورودی استان بنر‌های لازم نصب شده است و از طرفی هم به تمامی مالکین خودرو‌های عبوری پیامک ارسال می‌شود که امیدواریم همراهی مردم را هم به دنبال داشته باشد.

وی افزود: استان قزوین با تشکیل ستاد خدمات سفر از اوایل اسفند برنامه ریزی‌های لازم را برای استقبال از مسافرین نوروزی انجام داده است و به دنبال این هستیم قزوین به عنوان یکی از استان‌هایی که در مسیر تردد مسافران قرار دارد پذیرایی مناسبی را از مردم داشته باشد.

استاندار قزوین اضافه کرد:به مسافرین نوروزی هم توصیه می‌شود که مراقبت بیشتری کنند تا شادابی و نشاط نوروز با حوادث غم انگیزی برای خود و دیگران مبدل به مفهوم متضاد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عین علی رستمی
۱۶:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
با تشکر از عوامل زحمت کش پلیس راهور وراهداری
امیدوارم مثمر ثمر واقع شده شده باشه این آموزش و فرهنگ سازی