معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از ۲۵ اسفندماه تاکنون، ۸۹۸ نظارت بهداشتی در استان صورت گرفته که در این نظارت‌ها، ۲ واحد قلیان سرا پلمب شده‌است.

سیامک محبی با اشاره به آغاز تشدید نظارت‌های بهداشتی ایام نوروز، گفت: به همت بازرسان و کارشناسان مرکز بهداشت، تعداد ۸۹۸ نظارت بهداشتی و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی، سامانه‌های آب‌رسانی و اماکن بین‌راهی صورت پذیرفته است که تعداد ۶۷ مورد آن در قالب گشت مشترک با سازمان‌های مرتبط انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: در این مدت همچنین ۶۱۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف توقیف و معدوم و ۲ واحد قلیان‌سرا پلمب شد و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

محبی گفت: در همین راستا تعداد ۱۹۳مورد کلرسنجی و نمونه‌برداری میکروبی آب آشامیدنی، ۱۱ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی، ۶۲۵ مورد سنجش مواد غذایی با تجهیزات پرتابل و ۵۴۸ مورد سنجش با تجهیزات استاندارد توسط کارشناسان انجام و تعداد ۳۳ مورد اخطاریه بهداشتی به متصدیان متخلف صادر شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به پیگیری ۲۶ مورد شکایت ثبت شده در سامانه کشوری ۱۹۰ از همشهریان و هموطنان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موارد به شماره تلفن ۱۹۰ گزارش دهند تا در اسرع وقت مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار