سخنگوی آبفای استان اصفهان گفت: مصرف آب شهروندان اصفهانی در اسفند به ویژه ۵ روز منتهی به نوروز از ماه‌های گرم سال نیز بیشتر شده است.

مجید مختاری سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، افزایش مصارف آب در روز‌های پایانی سال را نگران کننده خواند و گفت: اسفند هر سال بین ۵ تا ۲۰ درصد مصارف آب آشامیدنی اصفهان افزایش می‌یابد و از ۲۵ تا ۲۹ اسفند فشاری که بر شبکه توزیع آب استان وارد می‌شود وصف نشدنی است.


او علت این افزایش را خانه تکانی بیان و اضافه کرد: در پنج روز منتهی به عید نوروز مصرف آب در اصفهان از ایام گرم سال نیز بیشتر است و شبکه ما کِشش این مصارف را ندارد.


سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان میزان مصرف آب آشامیدنی چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در ۵۸ شهر و ۳۸۰ روستای زیر پوشش سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ را در روز‌های عادی سال ۱۱ تا ۱۲ هزار لیتر در ثانیه اعلام کرد.


مختاری ادامه داد: با افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب این میزان به حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار لیتر در ثانیه می‌رسد و هر چه به روز‌ها و ساعات پایانی سال نزدیک می‌شویم، میزان مصرف آب نیز بیشتر می‌شود.

او هشدار داد: بارش‌های زمستان امسال نباید ما را به اشتباه بیاندازد، زیرا کمبود منابع آبی و خطر خشکسالی همچنان در اصفهان وجود دارد.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از شهروندان اصفهانی خواست هر یک در شبانه روز دست کم ۱۵ لیتر در مصرف آب صرفه جویی کنند تا تامین آب آشامیدنی با اخلال مواجه نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.