رییس پلیس راهنمایی و رانندگی دورود گفت: در ایام نوروز پیامک هشدار برای رانندگان پرخطر ارسال و در صورت تخلف، برخوردی قاطع صورت خواهد گرفت.

محمد رشیدپور اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی پلیس راهور به واسطه‌ی افزایش ۳۶ درصدی سفر‌ها در ایام نوروز موج سفر‌ها آغاز شده و از روز ۲۶ اسفندماه بیشتر شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا قبل از ورود به ماه مبارک رمضان بیشترین سفر را شاهد باشیم و بعد از ورود به ماه مبارک رمضان کاهشی حدود ۱۰ درصدی قابل پیش بینی است.

سرگرد رشید پور ضمن قدردانی از رانندگان بابت همراهی با پلیس، بیان کرد: آنچه باعث نگرانی پلیس شده، آن پنج درصد رانندگان پرخطری هستند که اطلاعات آن‌ها در سیستم‌های پلیس موجود است و برای همه این افراد در چند مرحله پیامک هشدار ارسال می‌شود و در صورت تخلف، برخوردی قاطع صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: خط قرمز پلیس، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با رانندگان حادثه‌ساز و پرخطر خواهد بود و توقیف و اعمال جریمه در دستور کار است.

رییس پلیس راهور با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان وسیله مورد تاکید است، عنوان کرد: ۳۸ درصد از ۱۷ هزار جانباخته تصادفات همان کسانی هستند که از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند.

وی افزود: مالکان وسایل نقلیه‌ای که بیش از سه میلیون تومان جریمه (خلافی) دارند در اسرع وقت نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام کنند چرا که این حجم تخلف سبب توقیف خودرو خواهد شد.

رییس پلیس راهور انتظامی دورود بیان کرد: پلیس در ایام نوروز با ۶ تخلف (سرعت، سبقت، تجاوز به چپ، تلفن همراه، کمربند و تخلفات حادثه ساز) به شدت برخورد می‌کند و بخاطر صیانت از جان و مال ۹۵ درصد مردمی که قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند با پنج درصد از افراد و رانندگانی که با ارتکاب اعمال مخاطره آمیز و رانندگی پر خطر برای خود و سایرین ایجاد خطر می‌کنند با قاطعیت برخورد نموده و وسیله این رانندگان متخلف در ایام نوروز توقیف خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.