معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: از مجموع میوه مورد نیاز شب عید ۵۰ درصد میوه خریداری شده تا امروز دربازار مورد نیاز مردم توزیع شده است.

حسن زاده با اشاره به آغاز به کار گشت‌های هوشمند و هدفمند نوروزی گفت: این گشت‌ها با هدف نظارت از مبدا از ۲۰ اسفند ماه آغاز وتاپایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

او تصریح کرد: دراین گشت‌ها اکیپ‌های تعزیرات حکومتی، صمت، جهاد کشاورزی و بازرسی اتاق اصناف حضور دارشته و روزانه در سطح استان ۱۱ گشت انجام می‌شود.

حسن زاده تاکید کرد: در شهر کرمان روزانه ۳ اکیپ گشت نظارت جدی بربازار را دنبال می‌کنند و در کنار آن گشت‌های دستگاه‌های اجرایی مانند صمت و بازرسی اصناف و تعزیرات وبهداشت نیز انجام خواهد شد.

او بیان کرد: تاکید نظارت برکالا‌های اساسی و مراکز اقامتی است.

او درخصوص میوه شب عید نیز گفت: برای اولین بار درکشورتامین وخرید میوه شب عید از دولت به بخش خصوصی واگذارشد و اتحادیه تعاونی روستایی با نظارت دولت این مسئولیت را برعهده گرفت تا جلو ضایعات و هدررفت میوه درسال‌های گذشته گرفته شود.

معاون اقتصادی استاندار کرمان افزود:دراستان کرمان نیز با تلاش اتحادیه تعاونی روستایی ۳۰۰ تن سیب ارومیه و ۵۰۰ تن پرتقال جنوب کرمان خریداری و از روز گذشته توزیع میوه درغرفه‌های آغاز شده و با ده درصد زیرقیمت بازار فروش می‌رود.

او گفت: برای قیمت گذاری نیز اختیار به استان‌ها داده شده وقیمت هر استانی با دیگری بسته به محل تامین میوه ونوع میوه متفاوت است وممکن است سیبی که در کرمان فروش می‌رود در تهران با قیمت بیشتر فروخته شود.

او همچنین از توزیع ۲۶ درصد میوه شب عید در جنوب استان کرمان خبر داد.

حسن زاده با اشاره به رتبه چهارم کرمان در تامین امنیت سرمایه گذاران گفت: رتبه بیست وپنجم فضای کسب و کار شایسته استان کرمان نیست واز ابتدای سال جاری با افرادی که در سیستم‌های کاری مانع تحقق اهداف سرمایه گذاری هستند برخورد وحتی برای ادامه کار با آنان خداحافظی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.